دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

توییت دوپهلو درباره سریال حضرت موسی(ع)؛

از هشدار درباره استحاله یک سریال استراتژیک تا فروکاست آن از «درام تاریخی ضد صهیونیستی» به یک «بیگ پروداکشن کتاب مقدسی»

دکتر سعید الهی و ابراهیم حاتمی کیا

سینماپرس: در پی انتشار برخی اخبار و نقل قول ها از ابراهیم حاتمی کیا درباره ادای دین وی به مرحوم فرج الله سلحشور در خصوص ساخت سریال زندگی حضرت موسی(ع) سعید الهی کارشناس فرهنگ و رسانه در توییتی بطور دو پهلو به این موضوع پرداخت.

بنا به گزارش خبرنگار سینماپرس به نظر می رسد سعید الهی با توجه به روحیات و تحقیقات و فیلمنامه ضد صهیونیستی مرحوم فرج الله سلحشور، تلاش کرده است با کنایه ای به ابراهیم حاتمی کیا او را در مسیر بازنویسی فیلمنامه متوجه وفاداری اش به اهداف ضداسراییلی نویسنده اصلی سریال یعنی مرحوم سلحشور نموده و ضمن یادآوری ماهیت استراتژیک این سریال، کارگردان جدید اثر را نسبت به خطر دور شدن از تولید اثری با محتوای ضد صهیونیستی و بر بستر درامی تاریخی و در غلتیدن به زرق و برق‌های تکنیکی و افتادن در دام بیگ پروداکشنی مبتنی بر آموزه‌های تورات تحریف شده بر حذر دارد.

این کارشناس سینما در توییت خود نوشت: سریال حضرت موسی (ع) بیش از آنکه ترسیم پرتره از یک شخصیت باشد، وجه استراتژیک و کاملا هدفمندی را به لحاظ سیاسی و اعتقادی دنبال می کند. بی شک حاتمی کیا با توجه وِیژه به انحراف قوم یهود و چگونگی شکل گیری تفکر صهیونیسم از هم اینک لرزه بر اندام حاکمان خبیث تل آویو خواهد انداخت.

اگرچه این پیام کوتاه بیشتر دربرگیرنده وجه انگیزشی برای حاتمی کیاست اما احساس می شود با توجه به برخی روحیات این فیلمساز کشورمان به خصوص در فیلم هایی چون چ، گزارش یک‌ جشن و یا حتی موج مرده و خاکستر سبز این نگرانی وجود دارد که وی در سریال حضرت موسی چندان قائل به ادامه مسیر فرج الله سلحشور نباشد.
با این توصیف باید منتطر ماند تا ظرف روزهای آینده ابراهیم حاتمی کیا نظر نهایی خود را برای تولید این فیلم به تهیه کنندگی سید احمد میرعلایی و فیلمنامه اولیه مرحوم سلحشور اعلام نماید

نظرات

  • وحید ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۲:۱۰
    0 1
    هیچ کامنتی را منتشر نمیکنید چون به ضرر شماست دهه مربی ما گذشته!
  • ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۱:۴۱
    1 0
    درود به شرف حاتمی کیا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.