جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

انتقادات اهالی سینما به مافیای اکران/۲

یشایایی: سیستم پخش و اکران فیلم ها در سینمای ایران مشکلات پیچیده و عدیده ای دارد/ باید قانون جامعی برای اکران آثار سینمایی تدوین شود

هارون یشایایی در آیین نکوداشت‌ نوزدهمین جشن خانه سینما

سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده پیشکسوت سینما در رابطه با مافیای اکران در سینمای کشور گفت: سیستم پخش و اکران فیلم ها در سینمای ایران مشکلات پیچیده و عدیده ای دارد و متأسفانه ما شاهد آن هستیم افرادی که امکانات شان بیش از دیگران است و خودشان تهیه کننده، پخش کننده، سرمایه گذار، سالن دار و... هستند از اکران بهتری برای فیلم های شان برخوردار می شوند و بسیاری از تهیه کنندگان سینما که این امکانات را در اختیار ندارند با مشکل عمده برای داشتن یک اکران عادلانه روبرو می شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اجاره نشین ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: لزوماً همه تهیه کنندگان نمی توانند تنها مبادرت به فیلم های کمدی پرفروش کنند و اگر این اتفاق بیفتد سینما با بحران ژانر روبرو می شود از این رو تهیه کنندگان بر اساس دانش و سلیقه شخصی شان بعضاً مبادرت به تولید فیلم هایی در ژانرهایی می کنند که شاید مخاطب چندان زیادی نداشته باشد اما توقع به حق شان این است که فیلم های شان در شرایطی عادلانه و در تعداد سالن های بیشتر و سانس های خوب به نمایش درآید تا بتوانند حداقل بازگشت سرمایه داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه قواعد بازی در سینمای ایران نسبت به دهه های قبل بسیار دچار تغییر شده و به همین دلیل ما با مشکلات زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن هستیم. یکی از مهمترین مشکلات امروز سینمای کشور فقدان یک قانون لازم الاجرا و مناسب برای تولید و اکران آثار است که بنده معتقدم هرچه سریع تر و برای رفع بحران و مشکلات موجود در سینمای کشور مدیران سینمایی باید با استفاده از نظرات کارشناسان قانون جامعی برای اکران آثار سینمایی تدوین کنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» خاطرنشان کرد: همه اهالی سینما باید مکلف به اجرای این قانون باشند و مدیران سینمایی باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا تصمیم گیری در مورد اکران آثار تنها بر عهده چند شخص خاص در سینما نباشد و همه کارشناسان و دلسوزان و سینماگران باتجربه بتوانند با ارائه نظرات کارشناسی شان قدمی در راستای اجرای عدالت در اکران آثار سینمایی بردارند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امروزه ما شاهد آن هستیم که همچنان بهترین سالن های سینما در دست دولت، شهرداری ها و... است و باید تدبیری اندیشه کرد تا تهیه کنندگان بخش خصوصی که همواره محجور واقع می شوند بتوانند جهت اکران آثارشان به صورت عادلانه از این سالن ها بهره بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.