جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

عباس رستگارپور:

افراد متخصص نیز نمی توانند از خدمات صنفی برخوردار شوند/ نگاه یکسانی بین همه صنوف وجود ندارد

انتظارات سینماگران از خانه سینما/ ۲

عباس رستگار پور*

سینماپرس: صدابردار سینمای ایران تصریح کرد: غربالگری باید در ورود افراد به صنوف خانه سینما صورت گیرد و غربالگری در بین اعضا برای بیمه شدن کار درستی نیست. متأسفانه در همه جای دنیا افراد سودجو و سوءاستفاده گر وجود دارند و خانه سینما باید جلوی ورود افرادی که قصد سوء استفاده دارند و می خواهند بدون اینکه کارشان مربوط به سینما باشد تنها با رابطه شان وارد خانه سینما شده و از خدمات آن بهره مند شوند را بگیرد.

عباس رستگارپور صدابردار سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: در سینمای ما امنیت شغلی وجود ندارد اما باید بپذیریم که نبود امنیت شغلی تنها شامل سینما نمی شود، جوانان بسیاری در کشورمان هستند که جویای کار هستند و شغلی برای آنها وجود ندارد و یا اگر شغلی دارند در آن شغل امنیتی نسبت به آینده برای آنها وجود ندارد. یکی از مشکلات اصلی در سینمای ما ورود بی رویه افرادی به سینما است که هیچ تخصصی در این رشته ندارند و ورود این افراد نیز باعث می شود که برقراری امنیت شغلی سخت تر شود.

رستگارپور خاطرنشان کرد: یکی از وظایف خانه سینما جلوگیری از ورود بی رویه افرادی به سینما است که هیچ تخصصی در آن ندارند. متأسفانه ما شاهد هستیم که افراد به راحتی عضو خانه سینما می شوند و بدون اینکه شغلشان مربوط به سینما باشد قصد دارند از خدمات صنفی خانه سینما بهره مند شوند اما به دلیل مشکلات مالی که در این نهاد صنفی وجود دارد افراد متخصص نیز نمی توانند از خدمات صنفی برخورد شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنوف خانه سینما به تازگی زیر نظر وزارت کار قرار گرفته اند بیمه شدن اعضای این نهاد صنفی انتظار زیادی نیست و من با وجود اینکه از مقدار هزینه بیمه اعضای خانه سینما برای دولت بی خبر هستم معتقدم که همه اعضای خانه سینما با توجه به نگاه کلانی که در کشور ما نسبت به مسأله بیمه وجود دارد و همه افراد جامعه باید تحت پوشش یک بیمه باشند سینماگران نیز از طریق خانه سینما باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و شرایط جدیدی که هیئت مدیره برای بیمه سینماگران در نظر گرفته غیرمنصفانه و نادرست است چرا که در همه شغل ها شاهد هستیم افراد به راحتی می توانند نوع بیمه خود را انتقال دهند.

صدابردار فیلم سینمایی «روزگاری عشق وخیانت» تصریح کرد: غربالگری باید در ورود افراد به صنوف خانه سینما صورت گیرد و غربالگری در بین اعضا برای بیمه شدن کار درستی نیست. متأسفانه در همه جای دنیا افراد سودجو و سوءاستفاده گر وجود دارند و خانه سینما باید جلوی ورود افرادی که قصد سوء استفاده دارند و می خواهند بدون اینکه کارشان مربوط به سینما باشد تنها با رابطه شان وارد خانه سینما شده و از خدمات آن بهره مند شوند را بگیرد. از طرفی خانه سینما با مدیریتی مناسب می تواند درآمدزا باشد و به عنوان یک نهاد صنفی بتواند بخش اعظمی از مخارج خود را خودش تأمین کند.

رستگارپور اظهار داشت: برقراری عدالت کار مشکلی است، در خانه سینما نیز مثل هر جای دنیا بی عدالتی هایی دیده می شود و نسبت به خدمات صنفی نگاه یکسانی بین همه صنوف وجود ندارد. از طرفی باید به افرادی که سالیان سال است در سینما زحمت می کشند و سینما شغل اصلی شان است توجه ویژه شود و بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند اما متأسفانه هیچگاه چنین نگاه ویژه ای وجود نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در سینما کار می کنند جزو آبرومندترین و با دانش ترین افراد هستند و شرایطشان به شکلی است که به هیچ وجه حاضر نمی شوند که بخواهند برای پول و مسائلی اینچنین گلایه مند شوند. به همین دلیل نهادهایی چون خانه سینما باید پیش از اینکه سینماگران برای گرفتن حق خود اعتراض کنند به گرفتن حقوق آنها توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.