چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

انتقاد یک مستندساز از خدمات صنفی «خانه سینما»/ از چتر پاره حمایتی وزارت کار تا بیمه ای که محدود شد!

انتظارات سینماگران از خانه سینما/ ۶

محسن قیصری

سینماپرس: محسن قیصری کارگردان مستند، سینما و تلویزیون اظهار داشت: خدمات رفاهی خانه سینما بسیار محدود و در حد بیمه تکمیلی و رسیدگی به برخی مسائل جزئی مثل نمایش خصوصی فیلم ها و برگزاری جلسات و جشن ها بوده و ما به عنوان اعضای این نهاد صنفی نتوانستیم از خدمات لازم برخوردار باشیم.

محسن قیصری کارگردان مستند سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: خدمات رفاهی خانه سینما بسیار محدود و در حد بیمه تکمیلی و رسیدگی به برخی مسائل جزئی مثل نمایش خصوصی فیلم ها و برگزاری جلسات و جشن ها بوده و ما به عنوان اعضای این نهاد صنفی نتوانستیم از خدمات لازم برخوردار باشیم. به نظر من خانه سینما با توقعاتی که اعضای آن از این نهاد صنفی دارند فاصله بسیاری دارد و باید این نهاد صنفی شکل بهتری به خود بگیرد.

قیصری خاطرنشان کرد: یکی از بحث هایی که باعث اختلاف برخی صنف ها از جمله انجمن مستندسازان با خانه سینما شد بیمه هنرمندان بود که زیر نظر تأمین اجتماعی قرار گرفت در صورتی که چنین اتفاقی به هیچ وجه در اساسنامه خانه سینما وجود نداشته و همین مسأله باعث سردرگمی بسیاری از اعضای خانه سینما شد. بسیاری از افراد می توانستند والدین خود را نیز از بیمه تکمیلی بهره مند کنند اما با افزایش چند برابری ما از این بیمه عاجز ماندیم و من امسال نتوانستم اعضای خانواده خود را بیمه کنم و این معضل بسیار بزرگی بود.

وی افزود: این مشکلات عدم امنیت شغلی را به وجود می آورد و باید خانه سینما به فکر حل مشکلات بیمه اعضای خود باشد. به هر حال یکی از وظایف اصلی این نهاد صنفی برقراری امنیت شغلی برای اعضای خود است و نبود امنیت شغلی خانه سینما را بیش از پیش به نهادی خنثی برای اعضای خود تبدیل می کند. امیدوارم هیئت مدیره تمهیداتی بیندیشند تا ما شاهد عملکرد بهتری از خانه سینما باشیم.

این مستندساز در ادامه اظهار داشت: خصومتی بین اعضا و هیئت مدیره خانه سینما وجود ندارد اما ناخودآگاه در بسیاری مواقع نگاه های تبعیض آمیزی نسبت به صنف های مختلف وجود داشته و این مسأله باعث شده روابط خوب برخی از اصناف با اعضای هیئت مدیره خانه سینما از بین برود که امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد.

قیصری در رابطه با قرار گرفتن خانه سینما زیر نظر وزارت کار تصریح کرد: من ضرورتی در این موضوع نمی بینم و قرار گرفتن صنوف خانه سینما زیر نظر وزارت کار مشکلات بسیاری را به وجود می آورد که بسیاری از این مشکلات مربوط به قوانین وزارت کار می شود که هنرمندان شهرستانی به توجه به این قوانین دچار مشکلاتی می شوند که آن ها را در زمینه های مختلف دچار بلاتکلیفی می کند. به هیچ وجه دلیل قرار گرفتن اصناف خانه سینما زیر نظر وزارت کار را نمی فهمم.

وی در پایان اظهار داشت: اصلی ترین مسئله ای که خانه سینما این روزها باید به آن بپردازد مسئله بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی است که متأسفانه روز به روز شرایط برای بهره مندی اعضا از این بیمه ها محدودتر می شود. امیدوارم خانه سینما هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند و تصمیم بهتری برای حل این مشکل گرفته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.