یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

مدیرتولید «ماجرای نیمروز» در صف منتقدان خانه سینما/ افراد نالایق بسیاری با سفارش نزدیکانشان به عضویت خانه سینما در می آیند!

انتظارات سینماگران از خانه سینما/ ۴

سعید شرفی کیا

سینماپرس: سعید شرفی کیا مدیرتولید سینما اظهار داشت: اگر خدمات را درست تعریف کنیم می توانیم به این نتیجه برسیم که خانه سینما هیچ خدماتی برای اعضای خود ندارد. یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد تأمین امنیت شغلی اعضا است که به هیچ وجه اتفاق نمی افتد.

شرفی کیا در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: تنها خدمتی که خانه سینما ادعای ارائه آن به اعضا را دارد بیمه تکمیلی است که در واقع هر کس به راحتی با پرداخت هزینه ای که کمی بیشتر از هزینه بیمه در خانه سینما است می تواند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد. پیش از این با اجرای برخی سیاست ها که توسط خانه سینما در نظر گرفته شده بود امنیت شغلی تا حد بسیار کمی تأمین می شد اما به مرور این سیاست ها نیز از بین رفت و در واقع امنیت شغلی در سینمای ایران به هیچ وجه وجود ندارد و مسئول این اتفاق خانه سینما است.

وی افزود: از طرفی با سیاست جدیدی که خانه سینما نسبت به بیمه هنرمندان در نظر گرفته بسیاری از افراد که تا امروز تحت پوشش بیمه خانه سینما بوده اند نیز از این بیمه محروم می شوند در حالیکه اعضای خانه سینما همگی از خانواده سینمای ایران محسوب می شوند و همه اعضا باید به یک اندازه بتوانند از خدمات خانه سینما بهره مند شوند. تصمیم جدید اعضای هیئت مدیره نسبت به بیمه سینماگران به دور از انصاف است، بسیاری از افراد پیش از این به طرق مختلف بیمه بوده اند و باید از این پس بتوانند از طریق خانه سینما بیمه شوند.

مدیرتولید فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اظهار داشت: تا امروز هیچ عدالتی در خدمات صنفی خانه سینما وجود نداشته است. به عنوان مثال زمانیکه هنرمندی از دنیا می رود و قرار است مراسم تشییع وی انجام شود به همه اعضای خانه سینما پیام داده می شود که در ساعتی مشخص در مکانی خاص حاضر شوند اما در مسائل مهمتر مثل دیدار با ریاست جمهوری فقط قشر خاصی از افراد هستند که به این مراسم دعوت می شوند در حالیکه بسیاری از هنرمندان از جمله من علاقه مند به دیدار با رهبری یا ریاست جمهوری هستیم.

شرفی کیا در ادامه با اشاره به نبود امنیت شغلی در سینما تصریح کرد: به غیر از افرادی خاص امنیت شغلی برای هیچ یک از اعضای خانه سینما وجود ندارد و از طرفی مدیریت خانه سینما نیز تنها به افراد خاصی مربوط می شود. امنیت شغلی به این معنی است که این حس را در افراد به وجود آورد که ترس از بیکاری برای افراد باتجربه در سینما وجود نداشته باشد اما این حس برای من که سالها است در سینما فعالیت دارم وجود ندارد و ما شاهد هستیم در تیتراژ فیلم های سینمایی مان نام افرادی به چشم می خورد که کسی آن ها را نمی شناسد در حالیکه نظارت بر این مسائل بر عهده خانه سینما است. من همکاران بسیاری را می شناسم که علی رغم توانایی شان در انجام کار سالیان سال است که بیکار هستند و خانه سینما به عنوان یه نهاد صنفی تنها از اعضای خود سالانه مبلغی را برای حق عضویت دریافت می کند اما کاری برای آن ها انجام نمی دهد.

وی در پایان اظهار داشت: من همیشه با ورود افکار جوان و جدید به حوزه سینما موافق بوده و از آن استقبال کرده ام اما ورود افراد به سینما و در نتیجه عضویت در خانه سینما قاعدتاً باید روالی داشته باشد که متأسفانه قواعد حفظ نمی شوند و افراد نالایق بسیاری با سفارش نزدیکانشان به عضویت خانه سینما در می آیند. از نظر من باید هیئت مدیره خانه سینما برای عضویت افراد شرایط و قواعد خاصی تعیین کند و به طور جد از ورود افراد نامتخصص به خانه سینما جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.