سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

محمود قنبری:

زیر نظر وزارت کار قرار گرفتن خانه سینما تأسف بار است/ به ۵۴ سال پیش برگشته ایم!

انتظارات سینماگران از خانه سینما/ ۵

محمود قنبری

سینماپرس: محمود قنبری صداپیشه سینما و تلویزیون اظهار داشت: از نظر من همه اعضای خانه سینما باید تحت پوشش بیمه باشند و شرایط جدیدی که برای بیمه اعضا در نظر گرفته شده است از نظر من جای تأسف دارد.

محمود قنبری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: از طرفی هنرمندان را نمی توان جزو قشر کارگر دانست اما با قرار گرفتن خانه سینما تحت نظر وزارت کار به هنرمندان نگاهی نادرست می شود و مطمئناً مشکلاتی که کارگران با وزارت کار دارند نیز برای هنرمندان به وجود می آید. خانه سینما باید زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و خانه سینما باید اقدامی صورت دهد که مسئولیت بسیاری از کارها به دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی افزود: هنرمندان دارای وجهه ای در جامعه هستند که مردم به آن ها علاقه دارند و هنرمندان نیز در شکل گیری فرهنگ جامعه تأثیرگذار هستند متأسفانه با اقدامات خانه سینما وجهه سینماگران حفظ نشده و خانه سینما به شکلی نادرست زیر نظر وزارت کار قرار گرفته است. انجمن دوبلورها در سال ۱۳۴۲ به شکل اتحادیه از وزارت کار مجور گرفت اما خیلی سریع با اصرار وزارت فرهنگ و هنر زیر نظر این وزارت قرار گرفتیم اما امروز دوباره با عقبگردی عجیب به ۵۴ سال پیش برگشته ایم و این بسیار تأسف بار است.

سرپرست گویندگان فیلم سینمایی «جنجال بزرگ» در ادامه اظهار داشت: سینما را از صنف دوبلورها گرفته اند و تلویزیون نیز بودجه چندانی ندارد به همین دلیل بیکاری در بین صداپیشه ها فراگیر شده است. وضعیت به شکلی است که سایت های بسیاری برای همکاری به من پیشنهاد دوبله آثار سینمای جهان را دادند اما من تنها در صورت رعایت موازین جمهوری اسلامی همکاری با آن ها را پذیرفتم و متأسفانه شاهد هستیم که فیلم ها توسط دوبلورهای ضعیف دوبله شده و با کیفیت پایینی در اختیار مردم قرار می گیرد. از نظر من خانه سینما باید در تمام امور دخالت و نظارت داشته باشد تا با وجود شرایط موجود امنیت شغلی برای صداپیشه ها به وجود آید.

قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۰ مسئولان با فیلم های ویدیویی مشکل داشتند اما به مرور با مشکلشان با فیلم های ویدیویی حل شد و ما با مجوز این فیلم ها را دوبله می کردیم و امروز نیز از نظر من باید رویکردی در نظر گرفته شود که مسئولان با دنیای دیجیتال آشنا باشند و بتوانند با تغییرات جدیدی که در دنیای رسانه رخ می دهد خود را وفق دهند. از نظر من خانه سینما باید برای برقرار کردن امنیت شغلی اعضای خود و به خصوص اعضای انجمن دوبلورها به این مسائل توجه کند و تمهیداتی بیندیشد.

وی در پایان اظهار داشت: به هیچ وجه نمی توان قرار گرفتن خانه سینما در زیر مجموعه وزارت کار را بپذیرم و به شدت اصرار دارم که خانه سینما باید زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد. اتفاق جدیدی که برای خانه سینما رخ داده به هیچ وجه در شأن هنرمندان نیست و نباید این نهاد صنفی که یک نهاد فرهنگی و هنری است زیر نظر وزارت کار قرار می گرفت. متأسفانه هنوز ارتباط صمیمانه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه سینما وجود ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.