سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

جایگاه هنر انقلاب در سینما/ ۸

سربخش: انقلاب اسلامی هیچ گاه نباید به فراموشی سپرده شود/ فضای کار برای سینماگران ولایتمدار باید بیش از گذشته باشد

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش، جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت پرداختن به این هنر گفت: انقلاب اسلامی یکی از مقاطع بسیار مهم، حساس و تاریخی در کشور ما است که همواره در تولید آثار فرهنگی و هنری باید به آن توجه شود و اگر ما دلسوز نظام اسلامی هستیم هیچ گاه نباید بگذاریم که این اتفاق به فراموشی سپرده شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای اینکه سینما بتواند نیازهای واقعی مردم را برآورده سازد بایست سیاست گذاری صحیحی توسط مدیران کلان فرهنگی کشور برای آن صورت گیرد تا بعد از آن، فیلم ها بر اساس آن سیاست گذاری های کلان تولید شوند. از طرف دیگر این مسئله را نباید از یاد برد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احتیاج به فیلم هایی دارد تا بتوانند انتظارات و نیازهای نظام را برآورده سازند.

سربخش ادامه داد: شایسته است مدیران و سیاست گذاران ارشد فرهنگی، فیلمسازان ارزشی و متعهد را مورد شناسایی قرار دهند تا این فیلمسازان بتوانند نیازهای آتی سینما را تأمین کرده و بر اساس آن نیازها فیلم های خود را تولید کنند.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: ما باید نگاه ایرانی-اسلامی را در آثار فرهنگی و هنری مان رواج دهیم و به جای آنکه سینما را نعل به نعل از روی سینمای غربی کپی برداری کنیم باید به تعریفی مستقلی از سینما برسیم که اسلام و انقلاب اسلامی در آن حرف اول و آخر را بزند.

این منتقد سینما و کارشناس ارشد حقوق بین الملل در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه فضای کار برای سینماگران ولایتمدار باید بیش از گذشته باشد اظهار داشت: من بسیار متأسف می شوم از اینکه بسیاری از سینماگران ولایی و متعهد و دغدغه مند و پایبند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همواره نادیده گرفته می شوند و به ایشان توجهی نمی شود؛ ما باید در جمهوری اسلامی ایران به این قبیل هنرمندان بیش از پیش توجه کنیم و جلوی این ولنگاری غریبی که در حوزه فرهنگ و هنر به وجود آمده است را بگیریم.

وی تأکید کرد: مسئولان سینمای کشور می بایست با سیاست گذاری های کلان خود و توجه به هنرمندان دغدغه مند و حساس کردن سایر هنرمندان در زمینه پرداختن به موضوعاتی نظیر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و... و. دست به تولید گسترده آثاری در این زمینه ها بزنند و از فیلمسازان دغدغه مند نسبت به مسائل دینی و اعتقادی و استراتژیک حمایت ویژه ای داشته باشند.

سربخش در خاتمه گفت: ما بایستی به این سمت و سو برویم که فیلمسازان ما بتوانند اندیشه های بزرگ انقلابی را به جهان صادر نمایند نه اینکه فیلم های بی محتوا و بدون شناخت کافی از جامعه و با رویکرد معاندانه ساخته شود. این رویکردها می تواند نشانه هایی از دسیسه های دشمنان قسم خورده نظام ما باشد که باید مدیران فرهنگی و مسئولین جشنواره و فیلمسازان و فیلمنامه نویسان از این دسیسه ها غافل نشده و سعی در مهار آن داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.