شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

جایگاه هنر انقلاب در سینما/ ۳

توکلی: سینمای ایران در مقطع انفعالی بسیار بدی قرار گرفته است/ امروزه سیاست های کلان سینما مورد نقد اکثر صاحب نظران، کارشناسان و اهالی فرهنگ است

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت پرداختن به این هنر گفت: سینمای ایران در مقطع انفعالی بسیار بدی قرار گرفته است و ما باید هرچه سریعتر از این مرحله بیرون بیاییم تا بیش از این به فرهنگ و هنر کشورمان آسیب وارد نشود. مدیران بالادستی آقای ایوبی سیاست شان در تعویض نگرش فرهنگی و اقتصادی سینمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرآنچه آقای ایوبی در طول دوران مدیریت اش در سازمان سینمایی انجام داده خواسته مدیران بالادستی اش بوده است. بنده معتقدم تمامی اعمال و رفتار ایشان پیروی تصمیم گیری هایی بوده است که در پشت صحنه انجام می شده و وی فقط به عنوان یک مجری آن ها را اجرا می کرده و از این رو فعلاً رفتن وی از سازمان سینمایی در پایان دوران دولت تدبیر و امید صلاح نیست چرا که ایشان باید کار خود را خاتمه دهند تا نفر بعدی که مدیریت سینما را بر عهده می گیرد بتواند تحولی شگرف در آن ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروزه وضعیت سینمای کشور ما به گونه ای است که سیاست های کلان آن مورد نقد اکثر صاحب نظران، کارشناسان و اهالی فرهنگ است. سیاست کلان مدیریت نظام اجرایی ما اشکالات فراوانی دارد.

توکلی تصریح کرد: مدیران بالادستی آقای ایوبی سیاست شان در تعویض نگرش فرهنگی و اقتصادی سینمای جمهوری اسلامی ایران بوده و با آمدن آقای ایوبی سیاست های شان را به محک آزمایش گذاشتند و ایوبی هم علیرغم تمامی فشارهایی که به سمتش وارد شد خواسته بالادستی هایش را به خوبی اطاعت کرد و انجام داد.

بازیگر فیلم سینمایی «ماه وش» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه هنر انقلاب باید در تمامی آثار فرهنگی و هنری ما مستتر باشد اظهار داشت: ما نیاز به مدیرانی دغدغه مند و دلسوز داریم تا مفهوم انقلاب اسلامی و دین را در سینمای مان زنده کنیم. امروزه در تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و به ویژه سینما کم کاری های بسیاری در این زمینه انجام می شود که یکی از مهمترین دلایل آن غرب زدگی است که برخی افراد آن را ترویج داده اند.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: بنده معتقدم تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری و مدیران باید به ترویج هنر انقلاب اسلامی توجه جدی داشته باشند و بخش اعظمی از بودجه های خود را برای تولید آثار فرهنگی و هنری در زمینه مسائل دینی، انقلابی و تاریخی اختصاص دهند تا عامه مردم و به ویژه جوانان کشور که همواره در معرض هجمه های رسانه های غربی قرار دارند نسبت به اصلیت دین و انقلاب اسلامی آگاه شده و نقشه دشمنان را نقش برآب کنند.

وی در خاتمه گفت: امیدوارم با روی کار آمدن مدیرانی متعهد در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم هنر انقلاب اسلامی را به خوبی در آثار فرهنگی و هنری به نمایش بگذاریم و تمامی آرمان های انقلاب را که سراسر آرمان هایی انسانی است در آثارمان مشاهده کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.