جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

جایگاه هنر انقلاب در سینما/ ۹

خسروی: هنر انقلاب هیچ گاه کهنه نمی شود و همیشه حرف های تازه ای برای گفتن دارد/ مسئولان فرهنگی باید بدانند که فردا دیر است و از همین امروز باید به داد هنر انقلاب برسند

علی اصغر خسروی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: علی اصغر خسروی دبیر سوگواره خمسه در رابطه با جایگاه هنر انقلاب اسلامی در سینمای کشور و ضرورت پرداختن به این هنر گفت: هنر انقلاب هیچ گاه کهنه نمی شود و همیشه حرف های تازه ای برای گفتن دارد و از این رو ما باید در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری مکرراً در صدد ترویج انقلاب اسلامی باشیم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جوشش و حرکت و نو شدن و تازگی همگی از ویژگی های بارز هنر انقلاب اسلامی است. همه این ویژگی ها نشان می دهد هنر انقلاب، هنری شجاع و جسور است. هنر انقلاب باید در زمان های مختلف حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد و بتواند به عنوان هنری که صاحب سبک و ایده است از این ارزش ها دفاع کند.

خسروی سپس با اشاره به برنامه های سوگواره خمسه که چندی قبل مراسم اختتامیه سومین دوره آن برگزار شد اظهار داشت: ما در سوگواره خمسه مضامین دینی و دفاع مقدس و مضمون شهدای مدافع حرم و... را به عنوان مضامین اصلی مورد توجه داشتیم چرا که به این نتیجه رسیده ایم بهترین اتفاقی که می تواند در زمینه کارهای فرهنگی و هنری رخ بدهد این است که ما در مباحث دینی و مذهبی به دنبال انتقال مفهوم و پیام عاشورای حسینی (ع) باشیم و اعتقادات مردم به دین و اسلام و ارزش ها را ترویج دهیم.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: همه ما باید آگاه باشیم اگر مباحث این چنینی در هنر تعمیق داده شوندو به نسل جوان درست معرفی گردند ما در آینده دچار هیچ گونه مشکل و بحرانی در زمینه تولید آثار شاخص فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی نخواهیم بود؛ ما باید آگاه باشیم که حوزه فرهنگ یکی از مهمترین حوزه ها است و باید به آن توجه جدی مبذول داشت.

وی سپس با بیان اینکه مسئولان فرهنگی باید بدانند که فردا دیر است و از همین امروز باید به داد هنر انقلاب برسند اظهار داشت: متأسفانه دستگاه های متولی کم کاری می کنند و ما در زمینه تولید آثار فرهنگی و هنری ارزشی و اسلامی بسیار کم کار هستیم.

خسروی تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران فرهنگی بر این باور هستند که کار در حوزه دفاع مقدس و مضامین دینی و انقلابی طالب ندارد و به همین دلیل است که از هنرمندانی که دغدغه پرداختن به این قبیل موضوعات و سوژه ها را دارند حمایت نمی کنند و راندمان کاری ما در این زمینه های حیاتی و مهم بسیار کم می شود و این اتفاق در حالی رخ می دهد که مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید همواره به این سوژه ها و موضوعات اهمیت ویژه ای بدهند.

وی افزود: متأسفانه هنرمندان دغدغه مند و متعهد ما دیگر توانی برایشان باقی نمانده است چرا که از آن ها حمایت مادی نمی شود و اگر از هنرمندی حمایت مادی صورت نگیرد وی نمی تواند رشد کند و کارهای نو و خلاقانه ارائه دهد و همین باعث می شود که هنر انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

خسروی در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: تمامی مسئولان فرهنگی و هنری کشور در تمامی دستگاه ها و نهادها و به ویژه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف هستند تا هنرمندان مستعد و توانا را شناسایی کنند و با در اختیار گذاشتن بودجه و امکانات آن ها را تشویق به تولید آثار جدید مبتنی بر آرمان های انقلاب اسلامی، ارزش های اسلامی و مذهبی و... نمایند تا در آینده بتوانیم جلوی هجمه های دشمنان غربی در حوزه فرهنگ و هنر به درستی ایستادگی کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.