شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار

معیری: برخی خبرنگاران باید برای طرح و رفع چالش‌های موجود در سینما دچار تحول بنیادی شوند

محمد ابراهیم معیری

سینما پرس:محمد ابراهیم معیری کارگردان سینما در آستانه هفده مرداد روز خبرنگار گفت: برخی خبرنگاران برای طرح چالش های موجود در سینما و ارائه راه حل های بهینه در جهت رفع آنها باید دچار تحول بنیادی شوند.

معیری در گفتگویی با سینماپرس، در مورد نقش رسانه ها در ارتقاء سینمای ایران اظهار داشت: منتقدین، خبرنگاران و رسانه ها می توانند در رشد سینمای ملی بسیار موثر عمل کنند. واقعیت این است که اهالی فرهنگ و هنر هم به همین اندازه در هر زمان وظیفه ای محوری برای ارتقاء امنیت و رشد جوامع دارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شاخص ها، وضعیت ها وشرایط در هر عصر و جغرافیا ویژگی های خاص خود را دارند که شناخت همین ضرورت ها مسیر فکری و عملکرد رسانه را تعیین می کند.  ارباب جراید و رسانه های نوین می توانند مانند سینما، در مراحل مختلف کاری اولویت های ویژه و خاص خود را داشته باشند.
وی ادامه داد: یکی از اولویتها شناخت به روز مسائل جوامع است. اگر فعالان این عرصه به اهمیت کار خود اشراف داشته باشند جوامع پویاتر و آرامتر به پیش می روند.
معیری تصریح کرد: سینمای امروز ایران با چالش هایی در محتوا، تکنیک و شیوه های تولید و پخش مواجه است. به نظرم برای پیگیری دقیق این موضوعات برخی رسانه ها و خبرنگاران باید بروز آمدی را در دستور و اولویت کاری خود قرار دهند وگرنه دچار ایجاد حاشیه می شوند.
معیری اضافه کرد: : در واقع یک خبرنگار می تواند در رویدادهای ضد انسانی و ضد بشری سهم پیشگیرانه زیادی داشته باشد لذا اگر به موقع و هوشمندانه با آن برخورد کند، نظرات پیرامونی را جمع
آوری و راه حل ها را پیگیری می نماید.
کارگردان "گلوگاه" در ادامه گفت:  رسانه ها و خبرنگاران می توانند باعث شفاف سازی مسائل مختلف در حیات جوامع باشند و با همت و تلاش خود شرایط را برای پرهیز از آسیبها مهیا و فراهم
کنند.

وی افزود: این نوع آرمان های حرفه ای، ارزشمند و انسانی است و شاید مرارت هایی را به دنبال داشته باشد ولی هر گونه کوشش برای ارتقای سطح اطلاعات و دانش مردم جاودان باقی خواهد ماند.

وی در پایان گفت: امیدوارم نقش رسانه ها به عنوان پشتیبان مردم همواره تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.