شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

«اتاق شیشه ای» و ضرورت پاسخگویی شفاف

قهرمانی: مسئولان سینمایی تنها با یک عده خاص مراوده دارند/ شفاف سازی رمز موفقیت مدیران است

محمد قهرمانی*

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما تصریح کرد: به نظر می رسد مدیران فعلی سینما با یک قشر خاصی مراوده دارند و با همان ها مشورت و رایزنی و از آن ها هم حمایت می کنند، در حالی که فعالان دیگری هم در عرصه سینما حضور دارند که می توانند در این زمینه کمک حال مدیران باشند.

بنابراین گزارش، این تهیه کننده سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد  ضرورت عملی شدن وعده مدیران سینمایی پیرامون تشکیل اتاق شیشه ای و اطلاع همگان از تمامی فعالیت ها و تصمیمات آنها اظهار داشت: مشخصاً شعار دولت مبنی بر شفاف سازی بود و اینکه در همه امور دولت ، مقامات و مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند اما آیا واقعاً کسی چنین روشنی و شفافیتی را در بدنه دولت حس می کند؟

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی یادآور شد: وقتی سازمان عریض و طویلی در حلقه چند نفر خاص قرار بگیرد طبیعی است که شفاف سازی تنها به صورت یک شعار برای فریب مخاطبان برقرار می شود و دیگر فعالان سینمایی باید این مدت را در کنج خلوت خود به سر ببرند.

تهیه کننده «شکارچی شنبه» یادآور شد: به نظر می رسد در این میان جریاناتی به دنبال منافع شخصی خود هستند و در این فرآیند چیزی عایدشان می شود و پاسخگویی مسئولان در این زمینه دقیق و شفاف نیست.

وی ادامه داد: در حالیکه جوانان بسیاری چشم انتظار پشتیبانی های دستگاههای دولتی برای فعالیت فرهنگی و سینمایی هستند سازمان سینمایی با چه استدلال غیر مشخصی در صدد دعوت از یک یا چند فیلمساز خارج نشین برای ساخت فیلم در خارج از کشور است؟

تهیه کننده «فرشتگان قصاب» تأکید کرد: مدیران باید زمینه را برای کار کردن فراهم کنند، به هر حال عده زیادی در سینما هستند که طرح و برنامه های مختلفی در دست ساخت دارند و نیازمند حمایت مدیران سینمایی هستند اما آیا مکانیزم حمایتها و مشارکتها تاکنون برای اهالی سینما اعلام شده است؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.