جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

در پی انتصاب در شورای پروانه ساخت/

حمید بهمنی: شورای پروانه ساخت حمایت بی‌جهت از برخی جریان‌ها نکند/به فیلمسازان دینی اهمیت بیشتری بدهیم

حمید بهمنی

بهمنی درباره اولویت‌های شورای پروانه ساخت گفت: دراین دوره باید شرایطی مهیا کنند که فیلمسازان شایسته و فیلمسازانی که براساس الگوهای تفکر دینی و اعتقادی دارند کار می کنند فعالیت داشته باشند البته منظور من این نیست که کسی کار نکند بلکه بیشتر اهمیت به آنها داده شود.

«حمید بهمنی» پس از آنکه از سوی حجت الله ایوبی به عضویت در شورای پروانه ساخت درآمد، درباره اولویت های این شورا به سینماپرس گفت: بعد از سی و پنج سال که از انقلاب می گذرد مسیر کاری کاملا معین است، ما در حوزه سینما کارهای عقب افتاده زیاد داریم.

وی افزود: شورای پروانه ساخت باید تسهیلات کارهای فرهنگی و ارزشی را بیشتر در جهت تولید فیلم در نظر بگیرد و از تاثیرهای غلط و سفارش پذیری دوری کند. همانطور که با توجه به تجربه افراد از این شورا توقع می رود دراین دوره شرایطی مهیا کنند که فیلمسازان شایسته و فیلمسازانی که براساس الگوهای تفکر دینی و اعتقادی دارند کار می کنند فعالیت داشته باشند. منظور من این نیست که کسی کار نکند بلکه بیشتر اهمیت به آنها داده شود. بعد از این همه سال از انقلاب حق فیلمساز است که از نظامش دفاع کند، نظامی که بیش از 30هزار شهید داده و جا دارد که فیلمسازان از این شهیدان دفاع کنند، این حق یک نظام است که از هنرمندش دفاع کند، هنرمند هم باید محبت خودش را نشان دهد. در آمریکا همه فیلمسازانی که فعالیت می کنند در حال انتقال اندیشه سینمایی و منافع خودشان هستند،اندیشه و تفکر ما چند برابر بالاتر از کشورهای دیگر است.

کارگردان «گلوگاه شیطان» ادامه داد: مسائل اقتصادی حل خواهد شد، همانطور که مردم ما با مقاومت از تحریم ها عبور کردند و در حوزه فرهنگی هم اتفاق خوبی خواهد افتاد، توقع می رود دوستان در حوزه پروانه نمایش مسیر جدید سینمای ایران را با اندیشه و تفکر،سلامت روح و روان بهتر جلو ببرند.

وی درباره جلسه تعاملی با پروانه نمایش برای رسیدن به یک نقطه مشترک گفت: اگر نیاز باشد که من توضیحاتی به عنوان عضو پروانه ساخت در شورای نمایش بدهم حتما حضور خواهم داشت، همانطور که در دوره قبل از من برای نظر دهی دعوت می شد. آنچه که مشخص است کسانی که در راس تصمیم گیری هستند نقاط مشترکی با هم دارند و این دو شورا به شکل متضاد جلو نخواهند رفت.ممکن است اختلاف نظر داشته باشند اما این اختلافات به مشکل تبدیل نخواهد شد. توقعم این است که همگرای بیشتر باشد و سیاست بازی، حمایت بی خود و بی جهت از برخی جریان ها غلط نباید در شوراها بوجود بیاید.نباید ما کاری کنیم که شائبه ای به وجود بیاید که ما حامی یک جریان هستیم و همه برای سینما تلاش کنیم.

بهمنی درباره خطرکردن سینماگر برای حضور در شورای پروانه ساخت گفت: اگر نیت صادقانه سینماگری که از آن دعوت می شود محکم باشد از هیچ چیز هراس پیدا نخواهد کرد، بنده 4 سال در شورای پروانه ساخت ویدیویی هستم و پیش آمده که فیلمنامه دوستانم را رد کردم و خیلی راحت با آنها از مشکلات فیلمنامه گفتم، موردی در این چند سال نداشتم که کسی از من برخورد تندی دیده باشد و با گفتگو سعی کردم همه چیز را خیلی خوب جلو ببرم و ترسی ندارم.اگر از فیلمسازی دعوت می شود باید خوشحال باشد که به آن ارج نهادند و در مدیریت کلان از آن استفاده می کنند، نباید هراس داشته باشد و باید افتخار کند که در بخشی قرار گرفته است که می تواند برای سینما کمک حال باشد. کسانی که فرار می کنند وابستگی جناحی و باندی دارند و معمولا کسانی که در رانت هستند کلاس می گذارند!

عضو شورای پروانه ساخت در پایان یادآور شد: متاسفانه آنقدر سینما درگیر حاشیه است، کمتر به مسائل اخلاقی،دینی و شرعی پرداخت می شود و همه دنبال این هستند که کلاهشان را باد نبرد. در کشوری که در حوزه فرهنگ پایدار است سینمای ایران ناب ترین و پاک ترین سینمای دنیا است اما نتوانسته مشکلش را در خودش حل کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • par ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ - ۱۹:۲۲
    0 0
    استفاده کردم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.