یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

مدیر پردیس سینما آزادی:

اینکه یک عده دعوت به تعطیلی و شئونات حیات مدنی دارند تنها یک اسم دارد و آن «فاشیسم» است!

سالن سینما

سینماپرس: نوروزی گفت: برخی هنرمندان در حالیکه داد و ستدشان را دارند، مردم را دعوت به تعطیلی می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینما آزادی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره تهدید و تحریم هنر و سینما که توسط عده‌ای از هنرمندان مطرح می‌شود، گفت: اگرچه یک بخش افت سینما به حال مردم برمی‌گردد که حال خوبی ندارند، ولی اصل حرف ما این است که مگر در جنگ جهانی دوم که با کشته شدن ۷۵ میلیون نفر آدم همراه بود، هنر تعطیل شد؟

نوروزی با بیان اینکه در آن دوران هنر تعطیل نشد و هنرمندان حیات اجتماعی خویش را ادامه دادند، افزود: اینکه یک عده دعوت به تعطیلی و شئونات حیات مدنی دارند، تنها یک اسم دارد و آن فاشیسم است. اینکه جماعتی بخواهند با دیکتاتوری به تعطیلی شئونات حیات مدنی دامن بزنند و مقصد سیاسی‌شان هم نامعلوم باشد، فاشیسم است و حیات مدنی ما را تهدید می‌کند.

مدیر پردیس سینما آزادی درباره رفتارهای متناقض هنرمندانی که دعوت به تعصیلی می‌کنند و در عین حال خودشان در پروژه‌ای مشغول به کار هستند، توضیح داد: درحالی که این فرد معاشرت و داد و ستدش را دارد، مردم را دعوت به تحریم می‌کند. مگر لوازم‌التحریر فروش، مانتو فروش و ... مغازه‌اش را تعطیل کرده است؟ آن‌ها می‌خواهند هنر تعطیل شود تا ما را از معنای زندگی دور کنند. وقتی از معنای زندگی دور شدیم، با توده بی‌شکل مواجه هستیم که می‌توانیم سرش کلاه بگذاریم.

وی با خطاب قرار دادن این افراد ادامه داد: اگر آقایان و خانم‌ها تصمیمشان کار کردن در این مملکت است، مثل یک شهروند نقدها و اعتراضاتشان را بیان کنند و کمک‌کننده پویایی حیات مدنی کشور باشند. اما اگر تصمیمشان ویرانی است، با مردم صادق باشند و در جایی کار نکنند. در حال حاضر، سینما، معیشت سینما و هنر گروگان متحجرها شده است.

نوروزی در پاسخ به سوال مجری برنامه که نهایت این تناقض به کجا ختم می‌شود، بیان کرد: اتقاقی که در ترکیه افتاد، در اینجا هم با دادن هزینه اتفاق می‌افتد. تعدادی هنرمندان خود به خود از سوی مردم حذف می‌شوند که حاکمیت نباید دخالت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.