چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

نگاهی به وضعیت حوزه فیلم کوتاه/۲

قاسمی: در حوزه فیلم کوتاه و به طور کل سینمای کشور افراد به دو دسته خودی و ناخودی تقسیم شده اند/ کشف استعدادهای نوظهور جزو اولویت های مسئولان حوزه فیلم کوتاه نیست

مجتبی قاسمی

سینماپرس: مجتبی قاسمی کارگردان همزمان با برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در خصوص وضعیت بحران زده حوزه فیلم کوتاه گفت: در حوزه فیلم کوتاه و به طور کل سینمای کشور افراد به دو دسته خودی و ناخودی تقسیم شده اند و مسئولان در حال خط کشی بین سینماگران جوان هستند و این اتفاق بسیار تلخ است.

کارگردان فیلم های کوتاه تحسین شده «کاسکو» و «خوناب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا مسئولان فراموش کرده اند که باید در پی شایسته سالاری باشند و شایسته سالاری را جزو اولویت های خود بگذارند! متأسفانه آنچه ما شاهد هستیم این است که به جای آنکه از فیلمسازان خلاق و مستعد حمایت شود از کسانی حمایت صورت می گیرد که رانت دارند و یا از نظر تفکر شبیه مدیران هستند.

وی تصریح کرد: من شخصاً امیدی به آینده ندارم و بعید می دانم حوزه فیلم کوتاه و به طور کل سینما متحول شود چرا که در گذشته اوضاع بد بود و الآن بدتر شده است. متأسفانه نه مدیران سال ها قبل دغدغه فرهنگ و سینما داشتند و نه مدیران فعلی و همین باعث منزوی شدن بخش کثیری از سینماگران در هر سطح و جایگاهی شده است.

قاسمی با بیان اینکه کشف استعدادهای نوظهور جزو اولویت های مسئولان حوزه فیلم کوتاه نیست تأکید کرد: این بسیار بد و تأسف بار است که شما اگر بالاترین استعداد را در عرصه فیلمسازی داشته باشید اما با سلیقه مسئولان جور نباشید هیچ چیز به شما نمی دهند و اصلاً شما را نادیده می گیرند.

این سینماگر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: مسئولان نباید شعار جوانگرایی بدهند و بعد جوانان را که هزار امید و آرزو برای فردای شان دارند به حال خود رها کرده و از آن ها حمایتی نکنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.