دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۱۵

منافی ظاهر: آینده سینما تاریک است/ روابط جای ضوابط را گرفته و مدیران تدبیری برای رفع بحران های متعدد سینما ندارند

منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: آینده سینما تاریک است و هیچ روزنه امیدی مشاهده نمی شود؛ مافیا در سینمای ایران قدرت پیدا کرده و بودجه ها در اختیار افرادی خاص است و از سوی دیگر بخش اعظمی از اهالی سینما در بیکاری مطلق به سر می برند و هیچ تدبیری برای رفع بحران زندگی آن ها از سوی مدیران سینمایی اندیشه نمی شود.

بازیگر فیلم های سینمایی «روز فرشته» و «تسویه حساب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بیکاری در زندگی سینماگران به ویژه پیشکسوتان این حوزه بیداد می کند؛ واقعاً معلوم نیست در سازمان سینمایی چه خبر است و یا مدیران خانه سینما چه می کنند؟ معلوم نیست این همه نهاد و اداره سینمایی چه دردی از سینماگران درمان می کنند و اصلاً بود و نبودشان چه فایده ای دارد؟

وی سپس با تأکید بر اینکه مدیران سینمایی همواره شعار می دهند اما به شعارهای خود عمل نمی کنند ادامه داد: روابط جای ضوابط را گرفته و مدیران هیچ تدبیری برای رفع بحران های متعدد سینما ندارند؛ تولیدات ضعیف و نازل در سینمای ایران بیداد می کند، مخاطبان مدت ها است از سینما قهر کرده اند و سالن ها با بحران مخاطب روبرو شده است، سینماگران بیکار شده اند و معلوم نیست بودجه های سینما صرف چه چیزی می شود اما از آن سو مدیران سینمایی همواره شعارهای زیبا می دهند و می خواهند وضعیت سینما را مطلوب نشان دهند.

این سینماگر متذکر شد: روابط جای ضوابط را گرفته و مدیران هیچ تدبیری برای رفع بحران های متعدد سینما ندارند؛ شایسته سالاری در سینما معنای خود را از دست داده و این ها اتفاقات تلخی است که دل سینماگران کهنه کار را به درد می آورد. بنده با یقین می گویم سینما هیچ آینده درخشانی ندارد و روز به روز اوضاع بد و بدتر خواهد شد مگر اینکه تحولات مدیریتی رخ بدهد و با برنامه ریزی دقیق بتوان سینما را از این ورطه نجات داد.

منافی ظاهر در خاتمه این گفتگو افزود: برگزاری جشنواره های ریز و درشت و صرف بودجه بیت المال برای این رویدادها هیچ نفعی برای سینما ندارد؛ مدیران باید در این بحران اقتصادی هوای زندگی سینماگران را داشته باشند و از آن ها حمایت کنند اما اسفا که ما فقط آرزوی این اتفاقات را داریم؛ آرزویی محال که تا این قبیل مدیران بر سینما حکمرانی می کنند تحقق نخواهد یافت!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.