سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۱۳

موثقی: مدیران فعلی تسلطی به ابزار مدیریت ندارند و با معضلات سینما بیگانه اند/ سینما نباید در انحصار برخی افراد باشد

داوود موثقی*

سینماپرس: داود موثقی کارگردان سینما در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: مدیران فعلی تسلطی به ابزار مدیریت ندارند و با معضلات سینما بیگانه اند! در بهترین حالت می توان این گونه تصور کرد که آن ها نمی توانند مشکلات سینما را درک کنند و راه حلی برای بهبود وضعیت پیدا کنند و در بدبینانه ترین حالت می توان گفت ممکن است مأمور باشند تا سینمای ملی را نابود کنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «خواستگار محترم» و «کلید ازدواج» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما نباید در انحصار برخی افراد خاص باشد اما متأسفانه آنچه سال ها است شاهدیم و در دوران مدیریت جدید نیز ادامه دارد سینمای انحصاری است که تنها یک عده افراد خاص می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه روند وقایع گذشته به روشنی نشان می دهد از قبل چه نوع ریل گذاری شده و سینما کجا می رود تصریح کرد: بخش خصوصی به طور کلی کنار زده شده و رسماً بخش اعظمی از اهالی سینما بیکار و معطل هستند و راه به جایی ندارند و تنها سینماگران وابسته می توانند در این سینما جولان دهند.

موثقی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: هیچ مدیر دلسوز و دغدغه مندی در این سال ها اداره سینمای کشور را در دست نداشته و اگر وضعیت به همین منوال بخواهد ادامه داشته باشد به زودی شاهد مرگ قطعی سینما خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.