شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۴

شریفی: کمترین توقع ما از مدیران سینمایی بایکوت کسانی است که در جشنواره کن با حیثیت سینما بازی کردند/ روند دولت قبل همچنان ادامه دارد

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما در رابطه با معضلات سینمای کشور اظهار داشت: سکوت مدیران سینمایی و انفعال شان در مواجهه با برخی اتفاقات پذیرفتنی نیست! یکی از دردهای بزرگ ما همین جشنواره کن است و کمترین توقع ما از مدیران سینمایی بایکوت بازیگرانی است که در جشنواره کن با حیثیت سینما بازی کردند؛ بنده قسم می خورم اگر مدیران سینمایی قاطعانه با این افراد برخورد کرده و مانع از ادامه فعالیت شان شوند دیگر هیچ کس جرأت تکرار حرکات آن ها را نخواهد داشت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مستأجر» و «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اتفاقاتی که در جشنواره فیلم کن افتاد غلط تر از غلط است. کسانی که به اسم سینمای ایران رفتند و اظهارات نادرست و حرکات نامناسب در کن انجام دادند باید از سینما کات شوند.

وی ادامه داد: پر واضح است که این ها با حیثیت سینما و نظام و حکومت و مردم بازی کردند. این ها اگر به فکر ایران و مردم بودند چرا از تحریم و فشارهای ناجوانمردانه غربی ها سخن نگفتند؟ چرا از تحریم دارو حرف نزدند؟ آنچه ما از مدیران سینمایی می خواهیم این است که این ها را هرچه سریع تر از سینما حذف و بایکوت کنند. اگر این ها دیگر اجازه کار پیدا نکنند بقیه هم حواس شان را جمع می کنند و دیگر به خود اجازه نمی دهند که هر حرفی را بزنند و یا هر حرکتی را انجام دهند.

این سینماگر با بیان اینکه بازیگری که می رود با شبکه های معاند و بیگانه صحبت می کند نباید اجازه جولان دادن در فضای فرهنگی و هنری کشور را داشته باشد اظهار داشت: این وظیفه مدیران سینمایی است که جلوی این ها را بگیرند. این افراد نه متعلق به سینما هستند و نه جزو بدنه سینما محسوب می شوند. این هایی که سردمدار جنبش هایی نظیر «می تو» شدند و می خواهند تصویری چرک از سینمای ایران نشان بدهند خودشان مشکل دار بودند که حاضر شدند برای ورود به سینما دست به هزاران کار بزنند و حالا صدای شان بلند شده است.

شریفی متذکر شد: این باعث شرمساری و تأسف است که سینمای ملی و دفاع مقدس تعطیل شده و لمپنیسم جایگزین آن شده است؛ این باعث تأسف است که کسانی به عنوان هنرمند در سینمای ایران جولان می دهند که هدف شان نابودی و تخریب سینما و فرهنگ و هویت ملی است و ناراحت کننده تر آنکه مدیران سینمایی جلوی این افراد را نمی گیرند و با آن ها تعامل و سازش می کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه روند دولت قبل همچنان ادامه دارد تصریح کرد: این ها می خواهند سینما را به کلی تعطیل کنند، کار به اینجا رسیده! این روند از دولت قبل پایه گذاری شد و همینطور ادامه پیدا کرد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ضیافت» و «سیب سرخ حوا» خاطرنشان کرد: چرا برخی افراد در هر دولتی در سینما پست دارند؟ مگر در سینمای ایران آدم توانا کم است؟ چرا کاربلدها و جوان ترها به کار گرفته نمی شوند؟ چرا از خبرگان سینما استفاده نمی شود؟

شریفی متذکر شد: من بارها در بسیاری از شوراها حضور داشته ام و از نزدیک دیده ام که جلسات این شوراها بدل به میوه خوردن و گپ زدن های بی نتیجه شده است. عده ای پدر خوانده هر تصمیمی بخواهند برای سینما می گیرند و کسی نیست که جلوی آن ها و سهم خواهی ها و تصمیمات شان را بگیرد!

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: از سوی دیگر یک عده تهیه کننده و کارگردان و سرمایه گذار وارد سینما شدند که پولشویی می کنند و هیچ قانونی مقابل آن ها نمی ایستد. توقع ما از مدیران سینمایی برخورد قاطعانه و حذف دائمی این افراد است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • مازیار شیخ محبوبی ۱۴۰۱/۰۴/۱۹ - ۱۱:۲۳
    0 0
    یک به یک صحبت ها درست است ؛ جای تامل و سوال های پی درپی دارد....کاملا باشهامت و واضح ؛مسايل مطرح و گفته شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.