شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۱۱

میرفلاح: سینمای ایران از هر نظر دچار تشتت و بحران است/ مدیران سینمایی یا بی سوادند یا مهره دیگران و همین باعث شده شاهد هیچ تحولی نباشیم

مهرداد میرفلاح

سینماپرس: مهرداد میرفلاح کارگردان سینما در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: سینمای ایران از هر نظر دچار تشتت و بحران است و امیدی به بهبود شرایط آن ندارم و معتقدم با رفتن این مدیر و آمدن آن مدیر هیچ چیز دچار تغییر و تحول نخواهد شد چرا که سینمای ایران به مثابه یک پیر ۱۱۰ ساله ای است که تمامی اعضای بدنش بیمار است و به هیچ وجه با بهبود یک عضو نمی توان انتظار جوان شدن این پیر مریض را داشت!

کارگردان فیلم های سینمایی «خواب لیلا» و «زن بدلی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معضلات سینمای ایران به یک یا دو مسأله محدود نمی شوند! اساساً خود سینمای ایران امروزه برای ما اهالی سینما یک معضل است؛ نه اینکه مثلاً یک نهادی مانند بنیاد سینمایی فارابی معضل این سینما باشد بلکه کلیت سیستم سینما معضل جدی است.

وی ادامه داد: اگر هر کاری صورت گیرد هیچ امیدی به بهبود شرایط این سینمای درمانده و مفلوک نخواهد بود. مسائل گوناگون سینمای ایران را با بحران روبرو کرده که یکی از آن ها ممیزی فراوان فیلم ها است.

میرفلاح در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مدیران سینمایی یا بی سوادند یا مهره دیگران و همین باعث شده شاهد هیچ تحولی نباشیم تصریح کرد: متأسفانه مدیران یا سخنگوی دیگران هستند و یا بی سوادند و فکر می کنند اگر صدر مجلس بنشینند کار مهمی انجام داده اند و حضورشان در صدر مجلس می تواند به خودی خود حائز اهمیت باشد و دردی از سینما درمان کند!

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: ما هرگز نباید خودمان را گول بزنیم و به روزهای روشن برای سینمای ایران امیدوار باشیم چرا که قطعاً و یقیناً همانطور که سال به سال و روز به روز اوضاع و احوال سینما بد و بدتر شده است هیچ اتفاق خوبی در ایام پیش رو نیز رخ نخواهد داد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.