چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۱۴

تهامی: سررشته امور از دست مدیران سینما در رفته است/ به فکر نجات سینما از بحران باشید نه ایجاد شغل ها و مناصب الکی!

کوروش تهامی*

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: سررشته امور از دست مدیران سینما در رفته است و به همین علت ما مرتباً شاهد اتفاقات عجیب و غیرمترقبه در حوزه سینما هستیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «رگ خواب» و «سلفی با دمکراسی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه وضعیت اکران فیلم ها بدل به یک فاجعه شده! فیلم های متعدد همزمان با یکدیگر در حال اکران هستند و این اتفاق یک فیلمسوزی تمام عیار محسوب می شود. بی تردید اگر مدیریت کارآمد و دغدغه مندی وجود داشته باشد می تواند تدبیری برای این اتفاق اندیشه کند.

وی ادامه داد: وقتی این همه فیلم با هم اکران می شود فاجعه است؛ ما به جایی رسیدیم که به آدم های کاملاً آگاه در زمینه اکران نیاز داریم که به دور از حب و بغض و کینه و دلسوزانه تلاش شبانه روزی کنند تا وضعیت اکران و سینما سامان یابد. البته این بدان معنا نیست که مثل همیشه آدم هایی دور هم جمع شوند و منجر به تشکیل شوراهایی بشود و عده ای حقوق بگیرند و اتفاقی نیفتد.

تهامی در همین راستا خطاب به مدیران سینمایی اظهار داشت: به فکر نجات سینما از بحران باشید نه ایجاد شغل ها و مناصب الکی! سینما با این شوراهای متعدد و پست های زیاد نجات پیدا نمی کند و تنها نگاه کارشناسانه و دلسوزانه است که می تواند سینما را از این خطر جدی نجات دهد.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو به مسأله سانسور و ممیزی در سینما اشاره کرد و متذکر شد: فیلم هایی به اسم کمدی در سینما و پلتفرم ها نمایش داده می شوند و مسائلی در آن ها مطرح می شود که آدمی متعجب می شود! به نظرم اگر قرار به سانسور باشد آن فیلم ها که هیچ باری همراه خودشان ندارند و موضوعات شان اغلب دستمالی شده است باید سانسور شوند اما گویا برخی مجوز دارند هر چیزی را مطرح کنند اما بقیه این اجازه را ندارند.

تهامی تصریح کرد: از این طرف فیلم های جدی که ساخته می شوند و می توانند مسائلی را مطرح کنند که ایجاد فکر می کند و نکاتی را مطرح می کنند که می تواند در ذهن تماشاگر باعث شود خود را تغییر دهد و به سمت بهتر شدن برود سانسور می شوند. این اتفاق لطمه زننده است و آدم ها را از سینمای جدی دور می کند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.