یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

لزوم حراست از «امنیت روانی جامعه» در سینما/۱

سیدزاده: مشکل عمده این است که مسئولان فرهنگی مان «فرهنگی» نیستند!/ حتی اگر قرار باشد یک سال سینما را تعطیل کنیم تا بتوانیم تفکر ارزشی و انقلابی را جاری کنیم اشکالی ندارد

سعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی تذکر مقام معظم رهبری در دیدار با برخی دست اندرکاران قوه قضائیه در خصوص وظیفه این نهاد برای صیانت از امنیت روانی جامعه در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص صیانت از امنیت جامعه در سینما گفت: مشکل عمده این است که مسئولان فرهنگی مان «فرهنگی» نیستند! برخی افراد در مسئولیت هایی هستند که جایگاه شان نیست و نمی توانند به وظیفه شان عمل کنند و نفوذی ها روی آن ها احاطه دارند و این اتفاق باعث ایجاد تشتت در رسانه ها، فضای مجازی و سایر حوزه های فرهنگی و هنری شده است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «مرزی برای زندگی» و «خداحافظ رفیق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وقتی تأکید صریح و روشن حضرت آقا این است که آرامش مردم نباید در رسانه ها دچار مخاطره شود همه ما باید حواس مان را جمع کنیم تا چنین اتفاقی شکل نگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر فضای مجازی روی دست همه رسانه ها بلند شده اما متأسفانه ما آنقدر به آن بی توجهی می کنیم و به وظایف مان عمل نمی کنیم که حضرت آقا با تمام مشغله های شان مجبور می شوند به این مسائل جرئی ورود کنند.

سیدزاده سپس با تأکید بر اینکه صیانت از فضای مجازی باید هرچه سریع تر در دستور کار یکایک مسئولان قرار بگیرد اظهار داشت: پیش از انتشار هر خبری باید صحت و سقم آن در مجموعه ای رسمی محک بخورد. در فضای مجازی کنونی چنین اتفاقی وجود ندارد و این مسأله بسیار خطرناک است.

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل آنجا است که در کشورهای اروپایی که مبدع این رسانه هستند این محدودیت ها وجود دارد و معتقدند باید یک محدوده خاصی برای همه رسانه ها تعریف شود. اگر وضعیت فرهنگی آن ها را به ویژه در آمریکا بررسی کنیم می بینیم در خانواده خودشان مذهبی هستند و نمی گذارند در خانواده شان خیلی چیزها مورد عرضه قرار بگیرد و شیوع پیدا کند.

سیدزاده تأکید کرد: در تمام دنیا محدودیت ویژه ای برای فضای مجازی و رسانه ها وجود دارد اما زمانی که قضیه صیانت از فضای مجازی در کشور ما مطرح شد یک سری افراد معلوم الحال و غرب گرا جوسازی کردند و مانع از به ثمر رسیدن این اتفاق متعالی شدند. برای اینکه آن ها سیاستی را در عرصه فرهنگ از سال ها قبل دنبال می کردند و من شاهد بودم در سینما و فضای مجازی و... می خواهند بی بندوباری را ترویج کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «زیباتر از زندگی» و «پنالتی» سپس با انتقاد از مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه مجلس انقلابی در مقابل این افراد معلوم الحال کوتاه آمد و قضیه صیانت از فضای مجازی به محاق رفت؛ این اتفاق ضعف بزرگ مجلس انقلابی محسوب می شود و انتظار ما از یکایک نمایندگان مجلس ورود به این قضیه تا حصول نتیجه برای صیانت از فضای مجازی است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه در سینما هم همین اتفاق به گونه ای دیگر وجود دارد گفت: متأسفانه در سینما ما به کرات شاهد ورود فیلمنامه های مستهجن هستیم که در شورای پروانه ساخت رد می شوند. مأمور اجرای بی بندوباری در سینما نیز نفوذی های داخل کشور هستند و زور می زنند بیشتر فرهنگ کشور را به فضاحت و کثافت بکشانند.

سیدزاده در همین راستا افزود: تا جایی که من می دانم مدیران سینمایی روحیه تعامل با دشمن ندارند و تلاش شان این است که تغییری جدی در سینما حاصل کنند از این رو می خواهم به آن ها بگویم حتی اگر قرار باشد یک سال سینما را تعطیل کنیم تا بتوانیم تنها تفکر ارزشی و انقلابی را جاری کنیم اشکالی ندارد؛ اگر سینما یک سال تعطیل شود و ما بتوانیم برای همیشه سیاهی و زشتی را از فیلم های آن حذف کنیم اتفاق نیکی است و باید از آن استقبال کنیم.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: متأسفانه جوانی که می خواهد وارد دنیای حرفه ای سینما شود فکر کرده باید سیاه نمایی و دروغ پردازی کند و بدترین نسبت ها را به کشور و جامعه اش بدهد که دیده شود. فیلمساز کارش به جایی رسیده که رو به ملت خودش سلاح در دست گرفته و ما باید از این بحران بیرون بیاییم.

وی در پایان این گفتگو افزود: خدا سایه حضرت آقا را از سر ما کم نکند و الهی همیشه راهنمایی شان بالای سر ما باشد تا ظهور منجی آقا امام زمان (عج) که ان شاالله عاقبت همه ما ب خیر شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.