دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

لزوم حراست از «امنیت روانی جامعه» در سینما/۳

حر: مدیران بدون تعارف و رودربایستی باید با تمامی فیلمسازان سیاه نما و متخلف برخورد کرده و دیگر هرگز به آن ها مجوز ساخت ندهند/ مدیران سینمایی باید شرایط ظهور را فراهم کنند

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی تذکر مقام معظم رهبری در دیدار با برخی دست اندرکاران قوه قضائیه در خصوص وظیفه این نهاد برای صیانت از امنیت روانی جامعه در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص صیانت از امنیت جامعه در سینما گفت: مدیران بدون تعارف و رودربایستی باید با تمامی فیلمسازان سیاه نما و متخلف برخورد کرده و دیگر هرگز به آن ها مجوز ساخت ندهند چرا که این فیلمسازان مخل امنیت روانی جامعه هستند و می خواهند تصویری مشمئزکننده از کشور نشان بدهند تا جشنواره های غربی به آن ها توجه کرده و برایشان کف و سوت بزنند.

کارگردان فیلم های سینمایی «ما ایستاده ایم» و «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما در جامعه امروز یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین رسانه ها محسوب می شود. سینما می تواند با آثارش امنیت و آرامش روانی برای اعضای جامعه به همراه آورد یا بالعکس می تواند مخل امنیت روانی باشد! این وظیفه مدیران است که به صورت ویژه نظارت و دقت کافی روی آثار داشته باشند و هر اثری که حتی به صورت کمرنگ می تواند موجب اخلال در امنیت روانی جامعه شود را برای همیشه حذف کنند.

وی ادامه داد: سیاه نمایی و چرک نمایی فراوانی که این روزها در برخی آثار سینمایی شاهد هستیم نه تنها امنیت روانی جامعه که امنیت کشور را مختل می کند. مدیر سینمایی باید بصیرت انقلابی داشته باشد و جلوی این نوع فیلم ها را بگیرد.

حر سپس با اشاره به زمان مدیریت جواد شمقدری در سازمان سینمایی اظهار داشت: در آن دوران و پس از گذر از فتنه ۸۸ زنده یاد سجادپور به صورت قاطعانه جلوی فیلمسازان حامی فتنه را گرفت و به آن ها اجازه نداد که سال ها حتی یک اثر بسازند و آن ها هم هیچ کاری نتوانستند بکند! این اتفاق نشان داد مدیر اگر ایستادگی کند و قانون مند باشد و از سر و صدای این افراد نترسد می تواند تأثیرات شگرفی برای سینما به همراه داشته باشد.

این سینماگر داشتن بصیرت را لازمه اصلی مدیران فرهنگی و سینمایی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی باید شرایط ظهور را فراهم کنند نه اینکه بخواهد با این قبیل فیلمسازان تعامل کنند و جامعه و سینما را بیش از پیش دچار بحران و تشتت نمایند.

وی در پایان این گفتگو افزود: امثال کسانی که تخلف می کنند و برخلاف قانون فیلم شان را در جشنواره های غربی به نمایش در می آورند دیگر نباید بتوانند در سینمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند. اگر چنین شود همه سینماگران خود را ملزم می دانند که به قانون تمکین کنند و آن وقت ما شاهد سینمایی سالم خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.