سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

لزوم حراست از «امنیت روانی جامعه» در سینما/۲

اسلاملو: کسانی که زشتی ها را در فیلم های شان به تصویر می کشند کارگردان نیستند، زباله گردند!/ مدیران اگر نمی توانند سینما را در مسیر انقلاب هدایت کنند پست و میزشان را رها کنند

محمدرضا اسلاملو در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب زاده

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در پی تذکر مقام معظم رهبری در دیدار با برخی دست اندرکاران قوه قضائیه در خصوص وظیفه این نهاد برای صیانت از امنیت روانی جامعه در رسانه ها و فضای مجازی گفت: کسانی که زشتی ها و سیاهی ها را در فیلم های شان به تصویر می کشند کارگردان نیستند، زباله گردند! هرگز نباید به این افراد واژه کارگردان و فیلمساز اطلاق شود چرا که کارگردان یعنی انسان اندیشمند؛ انسانی که باید مصلح جامعه باشد، باید اصلاح گر باشد و آسیب شناسی کند و در رفع عیوب بکوشد نه اینکه برای تشویق شدن در جشنواره های جهانی چهره نظام را کریه نشان دهد.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من می خواهم در اینجا به صورت مصداقی اشاره ای کنم به یکی از این فیلم های سیاه! چند سال قبل فیلمی پخش شد به نام «زندان زنان» که بسیار چرک و مشمئزکننده بود. این فیلم مصداق اختلال در امنیت روانی جامعه است و کسی که آن را ساخته بود را نمی توان به عنوان یک کارگردان و فیلمساز به حساب آورد.

وی ادامه داد: پرسش اینجا است که آیا زنان سرزمین من زیبایی نداشتند؟ زنانی این همه زحمت برای خانواده می کشند و پهلوانان و بزرگان و نوابغ این کشور در دامان آن ها پرورش پیدا کرده اند چرا نباید در سینما جایی داشته باشند و در عوض آن زشتی ها و پلیدی هایی که در همه دنیا وجود دارد به تصویر کشیده شود و تصویری زننده از جمهوری اسلامی ایران به دنیا مخابره کند؟

اسلاملو متذکر شد: اگر این جامعه زنان حکیم و مومنه و فداکار و ایثارگر و فداکار نداشت می گفتیم فیلمساز حق داشته سراغ این سوژه ها برود اما وقتی قاطبه زنان جامعه ما مومنه و مسلمان و انسان هستند و فیلمساز سراغ آن دسته زنان می رود و زباله گردی می کند باید با او برخورد قاطع شود تا دیگر جرأت نکند چنین حرکت زننده ای را تکرار کند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه نقش مدیریت سینمایی در این عرصه بسیار مهم است تصریح کرد: مسئولان سینمایی روی اسامی فیلمسازان سیاه نما خط قرمز بکشند و اجازه ندهند این قبیل فیلمسازان دیگر هیچ اثری در سینمای کشور تولید کنند. مدیران سینمایی اگر نمی توانند سینما را در مسیر انقلاب اسلامی هدایت کنند هرچه زودتر پست و میزهای خود را رها کنند و سراغ شرکت های خصوصی شان بروند! اگر این کاره نیستند جای انقلابی ها را اشغال نکنند و از عملکردشان خجالت بکشند چرا که این بازی باخت-باخت است.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیر سینمایی باید امنیت روانی جامعه را تقویت کند و این امنیت روانی تنها با تولید و عرضه فیلم های انقلابی و ارزشی و متعهدانه صورت خواهد گرفت نه با فیلم هایی که چشم به جشنواره های غربی دارند و برای خوشامد آن ها تولید می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.