شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

لزوم حراست از «امنیت روانی جامعه» در سینما/۶

فارسیجانی: دستگاه قضا باید بدون تعارف و مسامحه با مدیران و هنرمندانی که تعمداً یا سهواً امنیت روانی جامعه را مختل می کنند برخورد داشته باشد/ روحانیت چاره جویی کند!

پرویز فارسیجانی در نشست تخصصی واکاوی اندیشه‌های مرحوم نادر طالب‌زاده

سینماپرس: دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه گفت: دستگاه قضا باید بدون تعارف و مسامحه با مدیران و هنرمندانی که تعمداً یا سهواً امنیت روانی جامعه را مختل می کنند برخورد داشته باشد؛ آن ها باید در این خصوص تذکرات جدی داده و اگر قانونی در این زمینه وجود ندارد باید قوانینی را مدون کنند تا از اتفاقات مشابه پیشگیری شود.

پدیدآورنده کتاب «منشور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فردی که در حوزه رسانه و آثار تصویری و نمایشی خطایی صورت می دهد که آن خطا اختلال در امنیت روانی جامعه را به همراه دارد باید بداند که با برخورد قاطع دستگاه قضا روبرو می شود. این جزو ملزومات است و قوه قضائیه باید جدی تر از هر زمانی این موضوع مهم را دنبال کند.

وی تأکید کرد: امنیت روانی جزو لوازم قطعی یک جامعه پویا و فعال و اسلامی است. اگر در جامعه مدیریت روانی اتفاق نیفتد مخاطرات تلخ و جدی در پی خواهد داشت و جامعه را دچار بحران می کند. فرمایش اخیر حضرت آقا در دیدار با مسئولان قضایی نشان از آن دارد که در جامعه امروز امنیت روانی دچار بحران شده و درست مدیریت نشده است.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون متذکر شد: رسانه ملی و رسانه سینما اگر بخواهند به خوبی می توانند نقاط ضعف و قوت امنیت روانی یا نبود امنیت روانی در جامعه را تشخیص دهند و از سوی دیگر هنرمندان می توانند ایجاد یک فضای روانی سالم و ارزشمند در جامعه رقم بزنند.

فارسیجانی خاطرنشان کرد: اگر امنیت روانی جامعه دچار مخاطره شده با تدبیر و هوشمندی در فیلم ها باید آن را خنثی کنند یا پادتن تولید کنند و از سوی دیگر باید به جنگ روانی دشمن پاسخ لازم داده شود.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه نخبگان و روشنفکران دینی نیز باید در این زمینه مسئولیت پذیر باشند اظهار داشت: متأسفانه روحانیون مثل شهید مطهری و حضرت آقا که مخاطرات امنیت روانی را تشخیص می دهند کمتر به این مسائل توجه می کنند در صورتی که نکته کلیدی این است که آن ها نباید غفلت کنند و حوزه علمیه می تواند نقش کلیدی برای ایجاد امنیت روانی در جامعه داشته باشد. این باید مدیریت شود و روحانیت همیشه باید چاره جویی کند چرا که دین نقش کلیدی در ایجادامنیت روانی دارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی و هنری باید از نخبگان کمک بگیرند و بتوانند با رسانه های دیداری و شنیداری به مقابله با بحران پیش آمده در جامعه بپردازند. یکی از ترفندهای جنگ روانی ایجاد عدم امنیت روانی در جامعه است و نفوذی ها و دشمن داخلی به صورت جدی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آن را دنبال می کنند. بیگانگان و عوامل آن ها هوشمندانه این کار را انجام می دهند و از این رو ما نیاز به مدیرانی داریم که در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند و جلوی این اتفاقات شوم را بگیرند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.