سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر؛ چالش ها و انتظارات/۲

فیوضی: مدیران سازمان سینمایی قاطعانه جلوی برخی نمایش های زننده در جشنواره فجر را بگیرند/ به فیلمسازان انقلابی سفارش کار داده شود

حضور مهدی فیوضی بر مزار سینماگران

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینما در پی انتصاب زودهنگام دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در خصوص چالش ها موجود و انتظارات از سازمان سینمایی گفت: متأسفانه چند سالی است که برخی اتفاقات در حاشیه و کنار جشنواره بسیار مهمتر از اصل جشنواره شده و اعتبار این رویداد و شأن جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی را زیر سوأل برده است و از این رو مدیران سازمان سینمایی قاطعانه جلوی برخی نمایش های زننده در جشنواره فجر مانند برگزاری مراسم فتوکال و... را بگیرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «محرمانه تهران» و «نفوذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این بسیار باعث تأسف است که برخی سلبریتی ها با پوشش های عجیب و غریب در جشنواره فجر حاضر می شوند و این جشنواره که برآمده از دل انقلاب است را به محلی برای عرضه خود بدل می کنند. مدیران انقلابی باید هرچه سریع تر جلوی این رفتارها را بگیرند و اجازه ندهند این حرکات قبیح و زشت در جشنواره فجر انقلاب تکرار شود.

فیوضی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه فیلم های حاضر در جشنواره باید همگی در راستای اهداف کلان نظام و انقلاب اسلامی باشند اظهار داشت: متولیان امر باید سیاست گذاری کنند تا فیلم های مفید برای نظام و جهان اسلام در این رویداد سینمایی حضور داشته باشند. امروزه ما به آخرالزمان نزدیک شده ایم و برخی نشانه های آن در سراسر جهان هویدا شده و از این پرداختن به بحث ظهور و اتفاقات و نشانه های آن در جشنواره فجر انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

این سینماگر متذکر شد: به فیلمسازان انقلابی باید سفارش کار داده شود؛ سازمان سینمایی فیلمسازان متعهد و انقلابی را باید جمع آوری کنند و بر اساس شناختی که از آن ها دارد و بر اساس سوابق و توانایی و علاقمندی های هر فیلمسازی موضوعی استراتژیک را به او پیشنهاد دهد تا برای جشنواره فیلم های انقلابی زیادی بتوانند تولید شوند.

وی متذکر شد: سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید در راستای تبیین و ترویج آرمان های نظام و انقلاب اسلامی گام بردارند و هر کار دیگری به جز این در جشنواره فجر انقلاب یک خطا است. هرگونه تقلید از جشنواره های غربی و گرته برداری از روی آن ها غلط است و ما را به قهقرا می برد.

فیوضی در پایان این گفتگو افزود: جشنواره فیلم فجر باید در راستای تقویت ارزش ها است گام بردارد نه در جهت ترویج ضد ارزش ها! جشنواره فجر باید آبرو و اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند و امیدواریم که چنین شود!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.