یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۲

الماسی: شعار سال یک استراتژی است و اگر مدیران سینمایی هوشمند باشند از این شعار نهایت بهره‌وری را برای رشد زیرساخت های سینمای کشور صورت می دهند

جهانگیر الماسی در موزه سینما

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در خصوص جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها گفت: مقام معظم رهبری همه ساله بر اساس نیازهای روز کشور شعارهایی را برای سال پیش رو مشخص می کنند از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که شعار سال یک استراتژی کلان برای کل کشور است و اگر مدیران سینمایی هوشمند باشند از این شعار نهایت بهره وری را برای رشد و توسعه زیرساخت های سینمای کشور صورت می دهند.

بازیگر فیلم های سینمایی «خروج» و «پشت پرده مه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هنر با حداقل ۳ تعریف در عرصه دیدار مردم و تولید می تواند حضور اجتماعی داشته باشد؛ اول هنر ناب، دوم هنر و رسانه و سوم هنر و صنعت. نکته مهم اینجا است که در هر ۳ شکل علاوه بر توجه به ظواهرشان می توانیم به بنیادهای دانشی و علمی شان در گسترش خودشان و در گسترش فرهنگ اجتماعی تکیه کنیم.

وی ادامه داد: جایی که بحث سینما و رسانه است یعنی ابزار قدرتمندی در دست های ما است که می توانیم با سفارش تولید آثاری که ذاتاً مبلغ استقلال اقتصادی و بهره گیری از مظاهر علمی و دانش بنیان هستند و قابلیت قدرتمندی را از خود نشان می دهند، نه به عنوان پروپاگاندا بلکه برای تبلیغ این ارزش استفاده کنیم.

الماسی سپس با بیان اینکه توجه به صنعت سینما و سرمایه گذاری در حوزه بهره برداری مبتنی بر سرمایه گذاری در دنیای امروز بسیار مهم است اظهار داشت: همه به خوبی می دانیم فیلم های پرفروش محصول سرمایه و استفاده علم و دانش نیستند. تکیه گاه شان ظاهرسازی و شعار بوده و تفکر سینمای ما بازاری و دلالی است به نحوی که هم مدیران و هم دست اندرکاران سینما به ویژه تهیه کنندگان می خواهند با کمترین سرمایه گذاری بیشترین سود را ببرند.

این سینماگر متذکر شد: از این رو باید با بها دادن به تفکر تولیدی و سرمایه گذاری در حوزه تولید سینما را از دست دلالان و کاسب کاران نجات داد. سینما می تواند به رشد و توسعه دانش بنیان ها کمک کند و دانش بنیان ها نیز می توانند در نقطه مقابل سینما را از دست دلالان و کاسب کاران فعلی نجات دهند!

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در پایان این گفتگو افزود: رسیدن به این اتفاق بزرگ و مهم زمانی رخ می دهد که رئیس جمهور و وزرا کسانی را در پست ها به کار بگیرند که دغدغه این مهم را داشته باشند. مدیری که چنین تفکری ندارد باید برکنار شود و فردی جایگزینش شود که دغدغه رشد و توسعه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.