سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۱

عظیمی میرآبادی: خدمات متقابل سینما و دانش بنیان ها می تواند موجب پیشرفت چشمگیر هر دو حوزه شود/ خلأ های قانونی باعث شده تا سینما در پروژه های دانش بنیان جایی نداشته باشد

مهدی عظیمی میرآبادی

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده سینما و مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در خصوص جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها گفت: خدمات متقابل سینما و دانش بنیان ها می تواند موجب پیشرفت چشمگیر هر دو حوزه شود و رسیدن به این اتفاق نیک نیازمند توجیه مسئولان و باز کردن گره های قانونی در این عرصه است.

سرپرست پیشین اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه خلأ های قانونی باعث شده تا سینما در پروژه های دانش بنیان جایی نداشته باشد چرا که معمولاً دانش بنیان برای حوزه های فنی و محصولات صنعتی هایتک تعریف شده اند. قانون باید راه ورود فنون و صنایع دیگر را در عرصه تولید دانش بنیان فراهم کند چرا که از این طریق اشتغال آفرینی افزایش پیدا می کند و تقویت علم نیز بیشتر می شود.

وی ادامه داد: بی تردید دایره پرداختن به علوم دانش بنیانی باید فراتر از چیزی باشد که الآن شاهدش هستیم. هنر و سینما باید در این حوزه تعریف شوند. دانش بنیان ها می توانند باعث حرکت های عام المنفعه و گسترده شوند. ما باید از این علم که در خدمت پیشرفت تکنولوژی و بهبود وضعیت زندگی مردم است استفاده بهینه کنیم.

عظیمی میرآبادی خاطرنشان کرد: شاید برخی سوأل کنند نسبت تولید دانش بنیان ها با سینما چیست؟ در پاسخ باید گفت ما اگر سینما را به عنوان یک علم دانش بنیان در نظر بگیریم می توانیم تمام محدودیت های این حوزه را برطرف کنیم.

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: همانطور که شبکه های اجتماعی امروزه به جایگاهی رسیده اند که مردم در هر مکانی و هر زمانی و هر شرایطی از طریق یک گوشی موبایل و با اتصال به اینترنت می توانند هر کاری بکنند، باید سینما نیز به عنوان یک هنر پیشرفته ارتباط جدی تری با دانش بنیان ها بگیرد که هم باعث رونق خودش شود و هم رونق دانش بنیان ها.

مدیر سابق گروه تلویزیون بسیج در سازمان صدا و سیما در پایان این گفتگو افزود: استفاده از سوژه های پیش برنده و فعال و توضیح جزئیات آن و توجیه مردم برای اینکه تولید دانش بنیان می تواند بسیاری از گره های اجتماعی را باز کند می تواند در تقویت این عرصه بسیار مهم باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.