دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها/۷

اسلاملو: عقب ماندن از دانش بنیان ها در هر حوزه ای مصداق بیچارگی است/ سینما نیاز به مدیران مبدع دارد

محمدرضا اسلاملو

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌آفرین» در خصوص جایگاه هنر و سینما در توسعه دانش بنیان ها گفت: ما در عصر آخرالزمان هستیم و همه چیز سرعت دیجیتالی گرفته و جنس علوم و آموزش و فراگیری در هر وجه و گونه ای تغییرات فاحش داشته، زمانه ما را مجبور می کند به روز شویم و عقب ماندن از دانش بنیان ها در هر حوزه ای مصداق بیچارگی است!

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به روز شدن، خلاقیت داشتن، نوآوری و امثالهم در هر یک از حوزه های کشور جزو ضررورت ها است. جهان وارد عرصه علوم نوین شده و ما در جمهوری اسلامی ایران نباید از این مهم غافل شده و عقب بمانیم.

وی ادامه داد: عصر نوین سینمای نوین می طلبد! ما در کنار نوین شدن سینما نباید از هویت ملی مان، قدرت منطقه ای مان، جایگاه فرهنگی مان در میان ملل و... غافل شویم اما مدیرانی که فقط درصدد هستند تا سینمای بدنه، این سینمای مبتذل فیلمفارسی فعلی، این سینمای بی ارزش و زننده را حفظ کنند نمی توانند ما را به این جایگاه رفیع برسانند.

اسلاملو تصریح کرد: سینما نیاز به مدیران مبدع دارد و مدیران فعلی سینمایی به درد اداره هنرهفتم نمی خورند! این سینمایی که امروز شاهد آن هستیم سینما نیست. تیمی که آقای خزاعی چیدمان کرده به درد اداره سینما نمی خورند. از این ها نمی توان انتظار فکر نوین و کار نوین داشت.

این سینماگر با بیان اینکه یک سینماگر باید از خودش ابداع داشته باشد متذکر شد: چرا مدیری نشسته و میزی را اشغال کرده که هیچ خلاقیت و ابداعی ندارد؟ چرا این ها مرتب با این و آن عکس یادگاری می گیرند و لباس شیک می پوشند. آیا سینما این است؟ قطعاً این نیست! آقایان در این مدتی که فرصت دارید باید سینما را زیر و رو کنید!

وی تأکید کرد: باید تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری را فصل الخطاب بدانیم. یک مدیر اگر مدبر باشد، اگر آینده نگر باشد از این شعار ارزشمند نهایت بهره را می برد اما اگر نابخرد باشد سینما را مانند آنچه امروز شاهدیم به حال خود رها کرده و به مبتذل سازان و کاسبکاران جرأت جولان بیشتر در این سینمای مفلوک و درمانده را می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.