دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

فقدان مضامین سالم در سینمای اجتماعی و کمدی/۷

منافی ظاهر: ولنگاری فیلم ها و سریال ها حاصل تأثیر مخرب فضای مجازی، کاسبکاری برخی تهیه کنندگان و بی اخلاقی های رایج در جامعه است/ مسئولان به داد فرهنگ برسند!

منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص فقدان مضامین سالم در سینمای اجتماعی و کمدی و بحران ابتذال و سیاهی در سینمای کشور گفت: ولنگاری فیلم ها و سریال ها حاصل تأثیر مخرب فضای مجازی، کاسبکاری برخی تهیه کنندگان و بی اخلاقی های رایج در جامعه است! افسوس که سال های متمادی است نه در تلویزیون شاهد آثار اخلاق مدار و خانوادگی هستیم نه در سینما فیلم های پرنشاط و سالم می بینیم و من امیدوارم مدیران جدید فرهنگی و هنری تدبیری برای این بی اخلاقی های رایج در آثار داشته باشند و مجدداً فضای سالم را به سینما بازگردانند.

بازیگر فیلم های سینمایی «روز فرشته» و «روزی که خواستگار آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا مسئولان به داد فرهنگ نرسند اوضاع و احوال فرهنگ و هنر درست نخواهد شد. اگر وضعیت فرهنگ روز به روز در کشور ما بحرانی تر می شود به دلیل آن است که دغدغه ای برای بهبود شرایط از سوی مسئولان وجود نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه طی سال های اخیر فضاهایی مانند اینستاگرام و... به شدت باعث تخریب فرهنگ و ارزش ها و ولنگاری در جامعه شده اند. بی شک در توان بنده و شما نیست که معضلات پدیده های نوین ارتباطی را برطرف کنیم و مدیران فرهنگی هستند که باید هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای برون رفت از این اوضاع اسفبار اندیشه کنند.

منافی ظاهر سپس با تأکید بر اینکه فضای مجازی علاوه بر ترویج بی اخلاقی باعث دور شدن خانواده ها از یکدیگر نیز شده است اظهار داشت: افسوس که نسل جوان جامعه ما از موهبت داشتن سینما و سریال های سالمی مانند «پدر سالار» محروم است. آثاری اخلاق مدار و ارزشمند و به معنای واقعی کلام خانوادگی که باعث خلوتی خیابان ها در تمامی شهرها می شدند! افسوس که این چنین با سرعت سرسام آور شاهد نابودی اخلاق و فرهنگ در جامعه مان هستیم و جوانان مان بیش از اینکه جذب تاریخ و سنت های نیک ملی مان شوند جذب آثار غربی شده اند.

این سینماگر یادآور شد: در سال های دور تهیه کنندگان، کارگردانان، فیلمنامه نویسان و خلاصه تمامی دست اندرکاران تولید آثار فرهنگی و هنری نگاهی انسانی داشتند اما متأسفانه آنچه امروز در اغلب آثار می بینیم یک بی اخلاقی صرف است و هیچ نشانی از فرهنگ غنی ایران زمین در آن دیده نمی شود.

بازیگر سریال های تلویزیونی «روزگار قریب» و «کلاه پهلوی» تأکید کرد: فیلمنامه ها آنقدر به درد نخور و نازل شده اند که آدمی با خواندن آن ها دچار سرگیجه، حیرت و حسرت می شود! واقعاً نمی دانم مسئولان با کدام تدبیر و درایت به این قبیل فیلمنامه ها مجوز ساخت می دهند، آن هم فیلمنامه هایی ضد اخلاق، ضد خانواده و ضد ارزش های والای انسانی!

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم به زودی شاهد تغییرات جدی در عرصه تولید آثار فرهنگی و هنری باشیم. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه مدیران فرهنگی کمی دغدغه مند شوند و هدف شان ترویج اخلاق و ارزش ها شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.