چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

فقدان مضامین سالم در سینمای اجتماعی و کمدی/۵

پوراحمد: مسئولان سال ها است نسل ما را به حساب نمی آورند/ افرادی که دنبال ویلا و پول و پنت هاوس هستند در سینما جولان می دهند!

کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: کیومرث پوراحمد کارگردان سینما گفت: من خودم را از سینما نمی دانم و سال های متمادی است که در این سینما هیچ کاری انجام نداده ام؛ مسئولان هم سال ها است نسل من و مهرجویی و امثال ما را به حساب نمی آورند و این وزاری ارشاد و روسای جمهور دولت ها هستند که باید پاسخ دهند چرا سینما به اینجا رسیده و وضعیت ما چنین شده است!

کارگردان فیلم های سینمایی «اتوبوس شب» و «خواهران غریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نسل ما در حال دق کردن و مردن است اما مسئولان دنبال کسانی هستند که به آن ها بله قربان و چشم بگویند و از این رو اصلاً ما را نمی بینند و نمی خواهند که ما در این سینما فعالیتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: آدم های بی ربطی که در مناصب مهم فرهنگی می نشینند باید پاسخگوی وضعیت کنونی حوزه فرهنگ و هنر از جمله سینما باشند؛ متأسفانه درد دل ما زیاد است و روز به روز هم اوضاع بدتر از بد می شود.

پوراحمد سپس با بیان اینکه افرادی که دنبال ویلا و پول و پنت هاوس هستند و فرهنگ برایشان خالی از اهمیت است در سینما جولان می دهند تصریح کرد: من شخصاً حاضر نیستم تنها به واسطه حضور در سینما اعتبار و حیثیتی که نزد مردم کشورم دارم را نابود کنم و با این شرایط دست به تولید اثری بزنم که خودم به آن هیچ اعتقادی ندارم و به همین علت هم این کار را نمی کنم.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: شما نباید از امثال ما سوأل کنید که چرا اوضاع فرهنگ و هنر کشور چنین آشفته شده و چرا دیگر فیلم های خانوادگی ماندگار که بتوانند مردم را تا سال ها به خود جذب کنند تولید نمی شوند، شما باید این سوألات را از مدیران و سیاست گذاران فرهنگی و سینمایی بپرسید که اصلاً اعتبار فرهنگ و هنر سینما برایشان مهم نیست!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.