شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۶

اصغری: انتصاب برخی مدیران میانی مأیوس کننده است/ روز به روز تعهد نسبت به موضوعات استراتژیک کمتر می شود

ابراهیم اصغری در مراسم تشییع پیکر مرحوم «محمد پورستار»

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما گفت: انتصاب برخی مدیران میانی در حوزه های فرهنگی مأیوس کننده است. مدیرانی که سال ها در حوزه های مختلف فعالیت کرده اند و خروجی شان در راستای تقویت اهداف و آرمان های نظام و انقلاب نبوده قطعاً نمی توانند در مسیر مورد نظر مقام معظم رهبری اقدام جدی کنند و اگر از همین حالا تدبیری برای این اتفاق و برنامه ریزی جامع در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری برای توجه کامل به موضوعات استراتژیک نشود ما با وضعیت بحرانی تری روبرو خواهیم شد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «اشنوگل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تجربه ای که بنده طی سال ها کار و فعالیت در حوزه سینما به دست آورده ام این است که متأسفانه مدیران علیرغم شعارهای شان روز به روز تعهدشان نسبت به موضوعات استراتژیک کمتر می شود. این وضعیت به خصوص در عملکرد مدیرانی که در بخش های اجرایی فعالیت می کنند و بودجه های حمایتی در اختیارشان است بیشتر به چشم می خورد.

اصغری تصریح کرد: این بسیار تلخ است که مدیران از سخنان رهبری و یا اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها به عنوان یک شعار استفاده می کنند اما خودشان روز به روز تعهدشان نسبت به این ها کم و کمتر می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان فرهنگی همواره متقاضی این هستند تا طبق دستورالعمل های مقام معظم رهبری اقداماتی انجام دهند اما مدیران فرهنگی آنقدر ضعیف عمل کرده و آنقدر کوتاهی می کنند که فعال فرهنگی انقلابی دچار خستگی و ناامیدی می شود و در برخی مواقع منجر به آن می شود که آن فعال فرهنگی ترجیح دهد برای گذران زندگی به سمت فعالیت های فرهنگی برود که تنها در جهت منافع مادی و خواست لیبرال مسلکان حرکت می کند!

این سینماگر متذکر شد: هرچند تغییر و تحولات اخیر نشان داده شاید نتوانیم به آینده فرهنگ و هنر کشور امیدوار باشیم اما با توجه به نگاه کلان آقای رئیسی در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و فشارهای افراد دغدغه مند امیدوارم مدیران فرهنگی به خود بیایند و قبل از اینکه فرصت ۴ ساله را از دست بدهند عمل گرا وارد میدان شوند و حداقل بخشی از مطالبات رهبری را محقق کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» و «به کبودی یاس» تأکید کرد: مدیران فرهنگی باید ببینند چه نوع فعالیتی استراتژیک محسوب می شود و باید چه نوع برنامه ریزی کنند تا بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان عملکرد درستی داشته باشند و فرهنگ و هنر کشور را در مسیری درست به پیش ببرند.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران باید از کسانی که سابقه فعالیت خوبی در حوزه های استراتژیک دارند دعوت کرده و از آن ها بخواهند به صورت عملی وارد میدان شوند. مدیران باید از این هنرمندان متعهد و انقلابی حمایت کنند. بدون اغراق تمامی فعالیت های حوزه انقلاب و دفاع مقدس در سال های گذشته با ممارست فعالان این حوزه شده و مدیران خودشان به میدان نیامده بودند و این در حالی است که مدیران باید متقاضی چنین تولیداتی باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.