دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۷

اردکانی: اگر ساختارها اصلاح و هدف گذاری ها و اولویت ها نظام مند شوند می توان خارج از مسائل باندی و جناحی معضلات حوزه فرهنگی را برطرف کرد/ در حوزه فرهنگ بلاتکلیف هستیم!

جواد اردکانی

سینماپرس: جواد اردکانی کارگردان سینما در پی تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: اگر ساختارها اصلاح و هدف گذاری ها و اولویت ها نظام مند شوند می توان خارج از مسائل باندی و جناحی معضلات حوزه فرهنگی را برطرف کرد؛ این همان راه حلی است که حضرت آقا قبلاً به آن اشاره فرموده بودند!

کارگردان فیلم های سینمایی «به کبودی یاس» و «شور شیرین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طبیعتاً در یک ساختار سالم اولویت ها مورد توجه خواهد بود و مدیران ناگزیر هستند به آن بپردازند اما یک وظیفه ای هم خود هنرمندانی که مدعی اند نگاه شان به دست حضرت آقا است تا بر اساس اشاره ایشان حرکت کنند دارند. این هنرمندان نباید منتظر مدیران بنشینند و چشم به عملکرد آن ها داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم آنجا است که طی سال های اخیر هم خیلی از کارهای ارزشی ناشی از اراده مدیران نبود و نشأت گرفته از عشق و علاقه و همت هنرمندان بوده که به ثمر رسیده است. آنچه امروز بیش از هر نکته دیگری حائز اهمیت است اینکه هنرمندان و مدیران و قبل از آن ها کسانی که اصلاح ساختار فرهنگی را در دست دارند باید سریعاً اقدام کنند تا گلایه های حضرت آقا روی هم انباشته نشود و ایشان مجبور به تکرار گلایه های شان نشوند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه در حوزه فرهنگ بلاتکلیف هستیم تصریح کرد: متأسفانه وضعیت به گونه ای است که نمی دانیم دنبال چه هستیم و برای رسیدن به اهداف عالیه مان به چه چیزهایی نیاز داریم و حتی نمی دانیم اگر همه پیش نیازهای مان فراهم شد چطور باید از آن ها بهره برداری کنیم!

اردکانی یادآور شد: متأسفانه ما ساختار فرهنگی بیمار را از رژیم قبل انقلاب عاریه گرفتیم و توجه نکردیم که آن ساختار به درد ما نمی خورد. مدیران در این سال ها همواره تصور کرده اند با حرف زدن یا پول پاشی مشکلات فرهنگی کشور حل می شود در صورتی که این گونه نیست و همه باید با اتحاد و انسجام برای بهبود اوضاع فرهنگ و هنر کشور گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: ما یک بدهی چهل و خرده ای ساله به نظام و انقلاب داریم چرا که هیچ گاه متناسب با اتفاق بزرگی مانند انقلاب اسلامی ساختارهای مان را تغییر ندادیم و اهداف مان را دنبال نکردیم.

این کارگردان در خاتمه این گفتگو افزود: البته این مسأله تنها به حوزه فرهنگ مربوط نمی شود و ما در سایر حوزه ها نیز چنین مشکلاتی را شاهد هستیم. به عنوان مثال وقتی به حوزه اقتصاد نگاه می کنیم نمی دانیم آیا در این زمینه یک کشور اسلامی هستیم یا سرمایه داری؟ ما از هر جای دنیا یک چیزی را به عاریه گرفته ایم و متأسفانه تعریف مستقلی از خودمان نداریم و این مسأله اگر به صورت ریشه ای اصلاح نشود هیچ گاه در هیچ حوزه ای نمی توانیم به پیشرفت برسیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.