سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۳

عبدالعظیمی: سینما و تلویزیون سرشار از آثار مبتذل، مخرب و ضد ارزش های دینی، اعتقادی و انسانی شده اند/ جای امثال شورجه و سلحشور به شدت در سینمای ایران خالی است!

مجید عبدالعظیمی

سینماپرس: مجید عبدالعظیمی بازیگر سینما و تلویزیون در پی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرستاران و خانواده‌ های شهدای مدافع سلامت و گلایه ایشان نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: سینما و تلویزیون سرشار از آثار مبتذل، مخرب و ضد ارزش های دینی، اعتقادی و انسانی شده اند؛ من نمی دانم چرا باید تولیدات فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیدن روابط دختر پسری، ترویج سبک زندگی های اشرافی و امثالهم باشد!

بازیگر فیلم های سینمایی «گلوگاه شیطان» و «آخرین تک سوار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده صراحتاً عنوان می کنم هیچ انسان فرهیخته، باسواد، خردمند، متعهد و بااخلاقی نمی تواند این آثار فاجعه بار را در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی تماشا کند.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی سال ها است سینما را به حال خود رها کرده اند و همین باعث شده تا برخی تهیه کنندگان کاسبکار که در پی مال اندوزی هستند به سینما هجوم بیاورند و با آثار نازلی که جز تخریب فرهنگ و هنر و ارزش های دینی و ملی هیچ چیز دیگری در بر ندارند در سینما جولان بدهند.

عبدالعظیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر علاوه بر سینما در تلویزیون هم همین فضاحت و فاجعه به شکل دیگری دیده می شود به نحوی که رسانه ملی برای عقب نیفتادن از ماهواره ها دست به تولید آثاری فاجعه بار می زند و تصاویری از زندگی ایرانیان نشان می دهد که در شأن و شخصیت آن ها نیست.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه جای امثال شمقدری، شورجه و سلحشور به شدت در سینمای ایران خالی است تصریح کرد: این ها هنرمندانی بودند که سال ها فرهنگ سازی کردند اما افسوس که این روزها به جای فرهنگ سازی شاهدیم که در کشور تنها فرهنگ سوزی رخ می دهد که این امر بسیار دردناک و متأثرکننده است.

وی تأکید کرد: این باعث شرمساری است که امروز کسی را هنرمند بنامیم و هنرمند بدانیم که در پی آراستن ظاهر خویش است و هر روز با یک آرایش تازه و لباس جدید می خواهد خود را به جامعه عرضه کند. این ها هنر است؟ این مسائل تماماً برگرفته از فرهنگ منحط غرب است که ما به کرات شاهد هستیم. این اتفاقات زیبنده یک جامعه انسانی و اسلامی نیست و از این رو امروزه نیاز داریم دولتمردان با همیت و قاطعیت با مسببان این فضاحت ها برخورد کنند.

این بازیگر در پایان این گفتگو افزود: تنها شعار حمایت از اسلام و انقلاب سر دادن کافی نیست و مدیران سینمایی در عمل با حمایت از هنرمندان انقلابی و جلوگیری از ادامه فعالیت هنرمندان بی ارزش و غیرمتعهد باید ثابت کنند که قصد تغییرات مثبت در حوزه فرهنگی کشور را دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.