شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمن/۴

محمدطائمه: هنرمندان دغدغه مند برای تولید آثار انقلابی، دفاع مقدسی و استراتژیک بسیار اذیت و آزار می بینند/ سریال های خانگی مناسب خانواده های سالم و اخلاق مدار نیست!

محمود محمدطائمه

سینماپرس: محمود محمدطائمه مدیر تولید و بازیگر سینما و تلویزیون در پی دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از پرستاران و خانواده‌ های شهدای مدافع سلامت و گلایه ایشان نسبت به کم کاری دستگاه های فرهنگی در برابر تحریفات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی گفت: هنرمندان دغدغه مند برای تولید آثار انقلابی، دفاع مقدسی و استراتژیک بسیار اذیت و آزار می بینند و همین اتفاق باعث شده تا تولید آثار در این حوزه ها به شدت کمرنگ شود.

بازیگر فیلم سینمایی «حماسه مجنون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید مقابله با تحریفات دشمن نیاز به یک اهتمام و عزم جدی از سوی مسئولان و مدیران فرهنگی و سینمایی کشور دارد و تا این عزم راسخ وجود نداشته باشد هیچ اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نخواهد داد.

وی متذکر شد: دستگاه های اجرایی دولتی باید راه را برای فیلمسازان دغدغه مند متعهد، مومن، ولایتمدار و انقلابی هموار کنند و برای تولید آثار ارزشی و استراتژیک جلوی کاغذ بازی های اداری را بگیرند.

محمدطائمه سپس با تأکید بر اینکه نهادی مانند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس قرار بود تأسیس شود تا هنرمندان انقلابی کمتر آزار و اذیت شوند اظهار داشت: متأسفانه نه این نهاد و نه سایر نهادهای موازی نتوانسته اند تدبیری جدی برای رفع معضلات سینمای ارزشی داشته باشند و آن ها هم با سخت گیری های فراوان باعث دلسردی و دوری هنرمندان انقلابی از این عرص شده اند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از محتوای به شدت نازل، سخیف و زننده آثار سینمایی و نمایش خانگی اظهار داشت: سریال های خانگی مناسب خانواده های سالم و اخلاق مدار نیست! شرعیات، اخلاقیات، اعتقادات و ارزش ها به شدت در این آثار زیر سوأل می رود و البته در سینما نیز وضعیت این چنین است.

وی خاطرنشان کرد: کمترین کاری که مدیران سینمایی دولت انقلابی سیزدهم می توانند انجام دهند این است که با برخوردهای سلبی مانع از تولید، عرضه و پخش چنین آثار مبتذلی شوند. آن ها موظفند حرمت نظام، اسلام، اخلاق و حریم خانواده ها را حفظ کنند. مدیران فرهنگی باید تنها به فیلم ها و سریال هایی اجازه تولید و پخش دهند که در آن ها چارچوب های اخلاقی رعایت می شود و ارزش ها و دستاوردهای نظام و انقلاب زیر سوأل نمی رود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.