شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

سینماگران و انتقاد از خانه سینما/۶

کیمیایی: خانه سینما باید از رخوت کنونی خارج شود/ انتقادات رک و صریح اخیر بنده نسبت به خانه سینما به مذاق عده ای خوش نیامد!

پولاد کیمیایی

سینماپرس: پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما گفت: بنده معتقدم وجود نهاد صنفی برای سینما بسیار ضروری است اما نهاد صنفی باید کارآمد و قدرتمند باشد و بتواند مشکلات اعضایش را به درستی حل کند از این رو معتقدم برای رسیدگی به این هدف والا خانه سینما باید از رخوت کنونی خارج شده و به رده بالاتر ارتقا پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اصولاً صنوف در سایر کشورهای دنیا جایی برای پیشرفت هستند، گفتمان تخصصی در آن ها شکل می گیرد و موضوعاتی در آن ها مطرح می شود که می تواند به مشکلات صنف و تمامی زیرمجموعه های آن کمک کند اما از آنجا که صنف مانند بسیاری واژگان و تعاریف دیگر در کشور ما غلط جا افتاده، صنوف آنچنان که باید قدرت نداشته اند و نتواسته اند باری از روی دوش اعضای شان بردارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: بنده همواره انتقاداتی نسبت به خانه سینما داشته و دارم چندی پیش هم در گفتگو با خبرگزاری سینماپرس مطلبی را بیان کردم تحت این عنوان که تنها کار خانه سینما انجام امور کفن و دفن هنرمندان است و رئیس سازمان سینمایی باید این نهاد را پویا و سازنده کند، نهاد صنفی تعریف واضح و روشنی دارد که متأسفانه نهاد صنفی سینماگران هیچ یک از این تعاریف را در خصوص اعضای خود انجام نمی دهد اما انتقادات رک و صریح اخیر بنده نسبت به خانه سینما به مذاق عده ای خوش نیامد!

بازیگر فیلم های سینمایی «خفه گی» و «شمعی در باد» متذکر شد: درست است که مسئولان این نهاد صنفی همواره به برخی پیشکسوتان سینما مانند پدر بنده لطف و محبت هایی داشته اند و هرگز آن ها را رها نکرده اند اما این اتفاق به تنهایی کافی نیست و ما برای رسیدن به ارزش های والا نیازمندیم که دیدگاه منافع فردی را کنار گذاشته و به فکر منافع جمعی باشیم.

کیمیایی متذکر شد: یکی از بهترین کارها این است که ما باید به سینما فارق از سیاست نگاه کنیم و تنها هدف مان این باشد که هسته مرکزی صنوف قدرتمندتر شوند. در واقع صنوف می توانند خصوصی سازی شوند و مدیریت داخلی سینما را بر عهده بگیرند که اگر چنین شود ما شاهد اتفاقی نیک در سینمای کشورمان خواهیم بود که به نفع تمامی اهالی سینما است.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: بنده بر این باورم که ما پتانسیل بسیار بالایی در سینما برای انجام کارهای صنفی شایسته داریم و می توانیم سینما را از این بابت ساماندهی کنیم تا بتوانیم به خواسته های مهمتر و بزرگتری در سینما دست پیدا کنیم و امیدوارم که چنین شود!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.