سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی/۳

قناد: دعوت از همه هنرمندان با هر طیف فکری و تولیدات متعدد می تواند نجات بخش رسانه ملی باشد/ طی ۵ سال اخیر جایگاه کودک و نوجوان در رسانه ملی بسیار کمرنگ شده است

مجید قناد در مراسم تشییع مرحوم عزت الله انتظامی

سینماپرس: مجید قناد تهیه کننده، کارگردان و مجری برنامه های کودک و نوجوان در پی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی گفت: خوشبختانه دکتر جبلی در ابتدای امر از همه هنرمندان، پیشکسوتان و دست اندرکاران تولیدات هنری دعوت کردند تا با رسانه ملی آشتی کرده و در جهت پیشرفت صدا و سیما به میدان بیایند و بی شک دعوت از همه هنرمندان با هر طیف فکری و تولیدات متعدد می تواند نجات بخش رسانه ملی باشد.

تهیه‌کننده، مجری و کارگردان برنامه های «جمعه به جمعه خونه به خونه» و «گل و گلدون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیشرفت سازمان صدا و سیما منوط به میدان آمدن همه هنرمندان با هر تفکر و خط مشی فکری است و حضور چهره های گوناگون در رسانه ملی می تواند نویدبخش روزهایی خوش و پرثمر باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه طی ۵ سال اخیر جایگاه کودک و نوجوان در رسانه ملی بسیار کمرنگ شده است متذکر شد: کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور نیازمند برنامه هایی هستند که بتواند آن ها را جذب نموده و برایشان جنبه های علمی و آموزشی نیز داشته باشد.

قناد ادامه داد: کارشناسان و مدیران و مشاوران و دست اندرکاران هنری باید دست در دست هم بدهند و نیاز کودکان و نوجوانان را برطرف کنند. اگر ما حرکت نکنیم نمی توانیم درست بچه ها را هدایت کنیم و آن ها اسیر فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای غربی و سیاست های بیگانگان خواهند شد و این اتفاق برای آینده کشورمان بسیار خطرناک است.

این هنرمند یادآور شد: حدود ۳ -۴ دهه قبل برخی برنامه های مناسب برای کودکان و نوجوانان تولید می شد که متأسفانه ما همچنان حتی در آهنگ های کودکانه از ترانه های آن برنامه ها بهره می گیریم و این اتفاق متأثرکننده است. چرا ما باید بعد از این همه سال همچنان آهنگ های «هادی و هدی» و «خونه مادربزرگه» را برای بچه ها پخش کنیم و حداقل سالی یک برنامه جذاب برای کودکان امروزی تولید نکنیم؟

وی خاطرنشان کرد: برنامه های کودک و نوجوان بسیار کلیدی و حیاتی هستند چرا که در این برنامه های می توان فرایض دینی و مناسک مذهبی را به زبان کودکانه به بچه ها آموزش داد و آن ها را با اصول اخلاقی و شرعی و عرفی آشنا کرد.

قناد در پایان این گفتگو افزود: رسانه ملی باید هرچه سریع تر در خصوص تولید برنامه های بامحتوای غنی و مناسب به ویژه برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی داشته باشد و از همه دغدغه مندان این حوزه دعوت کند تا طرح ها و برنامه های شان را ارائه بدهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.