یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی/۵

افخمی: تولیدات ارزان قیمت اما بی کیفیت باعث ریزش جدی مخاطبان رسانه ملی شده است/ حوزه ممیزی در تلویزیون نیاز به بازنگری جدی دارد

علیرضا افخمی

سینماپرس: علیرضا افخمی نویسنده و کارگردان تلویزیون در پی انتصاب پیمان جبلی به ریاست سازمان صدا و سیما در خصوص لزوم ایجاد تحول در ساختار و رویکردهای رسانه ملی گفت: تولیدات ارزان قیمت اما بی کیفیت باعث ریزش جدی مخاطبان رسانه ملی شده است؛ همه ما می دانیم که تلویزیون در مضیقه شدید مالی است اما باید به کیفیت آثار توجه ویژه داشته باشد و از این رو نیاز است تا بودجه بیشتری به سازمان صدا و سیما تزریق شود تا آثارش بتوانند با کیفیت بیشتری تولید شده و نزد مخاطبان اقبال عمومی گسترده تری داشته باشند.

کارگردان سریال های تلویزیونی «او یک فرشته بود» و «پنجمین خورشید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی دیگر از معضلات مهم رسانه ملی ممیزی ها است؛ بنده معتقدم حوزه ممیزی در تلویزیون نیاز به بازنگری جدی دارد. این ممیزی ها سال ها است به روز نشده اند و مدیران و بازبیانان پخش از همان الگوهای قدیمی که قدمتش به تهه ها می رسد استفاده می کنند و نظری به وضعیت روز جامعه نمی اندازند.

وی ادامه داد: وضعیت ممیزی در آثار رسانه ملی به نحوی است که آدمی این فکر را می کند که بازبینان یک شابلونی روی آثار می اندازند و بر اساس یک سری کهنه کلیشه ها محصولات را ارزیابی می کنند. این اتفاق نه تنها در زمان پخش که در زمان تصویب فیلمنامه ها نیز وجود دارد و بسیار تلخ و خطرناک است و می تواند در درازمدت باعث ریزش شدیدتر مخاطبان رسانه ملی شود.

افخمی تأکید کرد: امیدوارم با حضور آقای جبلی که سابقه سال ها حضور در رسانه ملی را دارند قواعد و ضوابط ممیزی ها بازنگری و تعدیل شود تا رسانه ملی در برابر رقبایی همچون فضای مجازی، پلتفرم ها، ماهواره ها و... کم نیاورد و بتواند مخاطبان وطنی را با حفظ حریم و حرمت های عرفی حفظ کند.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ضرورت تحول در روش های مدیریتی و ممیزی ها و تنگ نظری ها بسیار مهم است تصریح کرد: برای اینکه محصولات تلویزیون و سریال هایش به شرایط روز و جریانات جامعه نزدیک شود و برای مخاطبان قابل باور باشد ما نیازمند تغییرات جدی در تولیدات رسانه ملی هستیم.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده معتقدم همانقدر که پلتفرم ها رویه افراطی را در نشان دادن موقعیت های خیلی عاشقانه پیشه خود کردند و با تولیدات بی محتوا عملکردی افراطی در این حوزه داشتند، تلویزیون نیز با ممانعت از انعکاس شرایط واقعی جامعه راه تفریط را در پیش گرفته که این مسیر نیاز به تعدیل دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.