چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

راهکار برون رفت از رکود سینما/۷

سیدزاده: پایین نگه داشتن نرخ بلیت سینماها، تسریع در واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها می تواند سینما را از رکود خارج کند

سیدامیر سیدزاده در نشست خبری فیلم سینمایی «تعارض»

سینماپرس: سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما گفت: پایین نگه داشتن نرخ بلیت سینماها، تسریع در واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ها می تواند سینما را از رکود خارج کند؛ به خصوص برای اطمینان بخشیدن به عموم مردم نسبت به ایمن بودن سالن سینماها باید ضوابطی تعریف و تدوین شود تا حضور در سالن های سینما تنها برای دارندگان کارت واکسن کرونا امکان پذیر باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین عاملی که می تواند کمک حال رفع رکود و بحران در سینماها باشد تسریع در انجام واکسیناسیون عمومی است.

وی ادامه داد: به موازات این اتفاق دولت موظف است در جهت احیای مجدد صنعت سینما یک سری سوبسید و امتیازاتی را به بخش های مختلف سینما تزریق کند. در این مدت تهیه کنندگان، پخش کنندگان و... حقوق کارمندان و اجاره دفاتر و... را از پس انداز شخصی شان دادند و دولت باید به این دسته از تهیه کنندگان و تولیدکنندگان فیلم وام های بلاعوض یا کم بهره و طولانی مدت اعطا کند تا آن ها بتوانند مجدداً سرپا شوند و روند تولید را از سر بگیرند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: متأسفانه به دلیل آنکه حضور در مجامع عمومی و دورهمی ها باعث شده تا بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شوند و یا جان شان را از دست بدهند، مردم امروزه به سالن های سینما بی اعتماد شده اند چرا که از دورهم بودن می ترسند از این رو باید با یک سری سیاست گذاری های خاص این اطمینان خاطر را در مردم ایجاد کرد که سالن های سینما مانند منازل شان امن است و می توانند با طیب خاطر در آن حضور پیدا کنند.

سیدزاده در همین راستا متذکر شد: به طور یقین یکی از راه ها رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن سالن ها و کنترل جدی برای ورود و خروج افراد است. به عنوان مثال برای کسانی که کارت واکسیناسیون معتبر که با کارت شناسایی شان باید مطابقت داده شود به همراه نداشته باشند نباید اجازه ورود به سالن ها را پیدا کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خانوم» و «زندگی جای دیگری است» تأکید کرد: همچنین افزایش سرانه سالن های سینما در سراسر کشور و پایین آوردن نرخ خدمات دولتی مثل آب و برق و... و کمک به بیمه افرادی که به عنوان کارمند در سالن های سینما و دفاتر تهیه و پخش مشغول به کار هستند می تواند یکی دیگر از عوامل رفع رکود در تولید و سینماها باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ای از این عوامل و رونق اقتصادی بخشیدن به این عرصه و نگاه صنعتی به سینما که تنها تفریح مجاز و قابل دسترسیاست که در فرهنگ ایرانی-اسلامی داریم می تواند باعث احیای مجدد سینماها شود.

سیدزاده متذکر شد: ما نباید فراموش کنیم که در کشورهای دیگر تفریحات بیشتری مثل کازینوها، کاباره ها و... وجود دارد اما ما به دلیل تقیدات خاص دینی و فرهنگی سینما تنها سرگرمی مفید و مجازی است که در کشورمان داریم و مخاطب می تواند از آن استفاده کند. بی شک اگر تمامی موارد مطروحه رعایت شود از اوایل سال ۱۴۰۱ مخاطب با استقبال زیادی به سینماها خواهد رفت مضاف بر اینکه نرخ بلیت سینماها باید پایین نگاه داشته شود و افزایش پیدا نکند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.