دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

راهکار برون رفت از رکود سینما/۱

مصباح: دولت باید نهضت فیلمسازی ارزان را راه اندازی کرده و سینما را از انحصار برخی افراد خاص خارج کند/ افزایش سرانه سالن و صندلی در کشور می تواند موجب رونق سینماها شود

محمدرضا مصباح

سینماپرس: محمدرضا مصباح تهیه کننده سینما در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما گفت: دولت باید نهضت فیلمسازی ارزان را راه اندازی کرده و سینما را از انحصار برخی افراد خاص خارج کند تنها در صورت تحقق این دو اتفاق مهم است که سینما می تواند از رکود خارج شده و مجدداً رونق به سالن ها بازگردد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «یدو» و «سینما، شهرقصه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید با توسعه سالن های دولتی می توان به رونق فروش فیلم ها کمک کرد. ما در همه ارگان های فرهنگی و هنری تعداد زیادی سالن داریم که اگر همه آن ها برای نمایش آثار سینمایی اختصاص پیدا کنند سرانه صندلی و سالن سینما در سراسر کشور بالا می رود و افزایش سرانه سالن و صندلی در کشور می تواند موجب رونق سینماها شود.

وی سپس با بیان اینکه تا سرانه سالن و صندلی سینما در کشور را بالا نرود نمی توانیم انتظاری برای رونق سینما داشته باشیم اظهار داشت: علاوه بر این اتفاق کمک و حمایت ویژه دولت از سینماگران به ویژه فیلمسازان اول و جوانان نیز برای رونق سینماها بسیار موثر است.

این سینماگر متذکر شد: همچنین اگر نهضت فیلمسازی ارزان در کشور به راه بیفتد سینما اوضاعش بسیار بهتر خواهد شد چرا که وقتی فیلمی ارزان تولید شود به راحتی با فروش اندک می تواند خرج خود را دربیاورد و دیگر نیاز نیست یک فیلم برای سوددهی چند ده میلیارد تومان فروش داشته باشد. از این رو امیدوارم مسئولان جدید وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تدبیری ویژه برای حمایت از تولید فیلم های ارزان داشته باشند.

مصباح در بخش دیگری از این گفتگو یکی از معضلات اساسی سینمای ایران رو وجود فضای انحصاری دانست و در این باره اظهار داشت: متأسفانه بخش عمده ای از سینمای ما دست عده ای افراد انحصارطلب است؛ از بازیگر گرفته تا تهیه کننده و کارگردان در این فضای انحصاری حضور دارند و فیلم های گرانی را مشخصاً تنها با حضور یک دایره معدود از افراد تولید می کنند؛ بی تردید اگر دولتمردان انحصار را از دست این افراد خارج کنند و کاری کنند که هزینه های تولید یک فیلم کاهشی شود سینما به راحتی می تواند خرج خود را دربیاورد.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: از سوی دیگر راه اندازی استارتاپ هایی که بتوانند به تأمین سرمایه و حمایت فیلمسازان جوان کمک کنند بسیار موثر است و اگر دولت منابع مالی را جذب کند ما می توانیم شاهد رونق فزاینده سینما در آینده ای نه چندان دور باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.