شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

راهکار برون رفت از رکود سینما/۳

اسکندری: دغدغه های مسئولان با دغدغه اهالی فرهنگ و هنر فرسنگ ها فاصله دارد!

ستاره اسکندری

سینماپرس: ستاره اسکندری بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما گفت: از آنجا که تجربه ثابت کرده دغدغه های مسئولان با دغدغه اهالی فرهنگ و هنر فرسنگ ها فاصله دارد پس قطعاً بیان مطالبات ما نیز هیچ نتیجه ای دربر نخواهد داشت چرا که اگر قرار بود ما شاهد نتیجه روشنی باشیم باید تا امروز چنین نتایجی را مشاهده می کردیم!

کارگردان فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفم که باید این واقعیت را عنوان کنم که ما امیدمان را به شدت از دست داده ایم! اهالی فرهنگ و هنر طی حدود دو سال گذشته با تعطیلی کامل سینما و به ویژه تئاتر روبرو بوده اند و متأسفانه هیچ گاه هیچ یک از مدیران سعی نکردند رکود شدید به وجود آمده در این حوزه را برطرف کنند چرا که کسی دغدغه رفع مشکلات هنرمندان را نداشته و ندارد.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان برایشان معیشت و زندگی هنرمندان مهم نیست ما به تنهایی چه می توانیم بکنیم؟ تا وقتی کسی پیدا نمی شود که بخواهد موانع را از جلوی پای ما بردارد ما چه کاری می توانیم بکنیم؟

اسکندری سپس با بیان اینکه مسئولان فرهنگی هیچ گاه حتی پیشنهادات ما را نمی شنوند و به مطالب رسانه ها هم توجهی ندارند اظهار داشت: به عنوان مثال ما بارها عنوان کردیم در شرایطی که تئاتر تعطیل شده بهتر است برای آنکه هنرمندان این حوزه به مشکل معیشتی برخورد نکنند مدیران دست به تولید انبوه تله تئاتر بزنند تا از این رهگذر هم هنرمندان بیکار نباشند هم تولیدات جذاب جدیدی برای پخش از رسانه ملی وجود داشته باشد اما همه مدیران خود را به نشنیدن زدند و کسی به دغدغه ما توجهی نکرد.

بازیگر فیلم های سینمایی «سرو زیر آب» و «ملی و راه های نرفته اش» در پایان این گفتگو تأکید کرد: امیدی به بهبود اوضاع سینما و تئاتر نیست چرا که دغدغه ای به اسم فرهنگ وجود ندارد. ما سال ها امید را در دل های مان زنده نگه داشتیم اما هیچ فایده ای نداشته و ندارد و من فکر نمی کنم با این اوضاع و احوال کنونی سینما، تئاتر و سایر حوزه های فرهنگی و هنری از رکود خارج شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.