یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

راهکار برون رفت از رکود سینما/۶

قلی پور: اگر افراد آگاه و خبره برای اداره امور تمامی دستگاه ها و نهادهای سینمایی به کار گرفته شوند می توان به رفع بحران رکود در سینماها امیدوار بود/ حمایت مستقیم مالی دولت نجات بخش است

قاسم قلی پور کارگردان در نشست ساخت فیلم ایرباس به بهانه سالگرد حمله به هواپیمای ایرباس

سینماپرس: قاسم قلی پور تهیه کننده سینما در خصوص راهکارهایی برای برون رفت از رکود سینما گفت: مسأله رکود در سینماها تنها مربوط به دوران کرونا نیست و متأسفانه قبل از کرونا هم درصد اعظمی از مردم کشور به سینماها نمی رفتند که یکی از دلایل این اتفاق عدم حضور مدیران دغدغه مند، دلسوز و کاربلد در سینما است از این رو اگر افراد آگاه و خبره برای اداره امور تمامی دستگاه ها و نهادهای سینمایی به کار گرفته شوند می توان به رفع بحران رکود در سینماها امیدوار بود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آتش سبز» و «عروس آتش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسأله رکود در سینماها مسأله ای تاریخی است که نیازمند نگرش آسیب شناسانه، تحقیق و پژوهش بسیار است اما بنده تردید ندارم اگر امور اجرایی سینما به دست اهلش بیفتد دیگر هرگز شاهد چنین معضلی در سینمای کشور نخواهیم بود.

این سینماگر با بیان اینکه در تمام نهادهای مدیریتی سینما کسی نیاید تصمیم گیرنده باشد که در عمرش حتی چند فیلم مهم تاریخ سینما را ندیده است اظهار داشت: اگر مدیران سینمایی برآمده از دل سینما باشند و فضای این هنر-صنعت را به خوبی بشناسند خودشان می دانند چطور و چگونه می توان معضلات سینما را حل کرد.

قلی پور در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: سینما در این اوضاع بغرنج و بحرانی کنونی در حالی که بسیاری از پروژه ها تعطیل شده، اهالی سینما بیکار و خانه نشین شده اند و سالن های سینما تعطیل یا نیمه تعطیل شده است نیاز به حمایت های گسترده مالی دارد از این رو حمایت مستقیم مالی دولت نجات بخش است.

وی متذکر شد: نه تنها در حوزه سینما که در سایر حوزه های فرهنگی و هنری مانند موسیقی، تئاتر و... نیز دولت باید به دست اندرکاران آن بخش ها کمک های بلاعوض و گسترده مالی برساند تا آن ها بتوانند پس از مدت ها وقفه و رکود مجدداً روی پای خود بایستند و دست به تولید آثار مختلف بزنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بلندی های صفر» و «ماه مهربان» در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بی تردید اگر در شرایط فعلی تدبیری برای حل معضلات متعدد سینما صورت نگیرد و مدیران بخواهند دست روی دست بگذارند به زودی باید شاهد مرگ همیشگی سینما در کشورمان باشیم به خصوص که پلتفرم ها و فضای مجازی امروزه بدل به یک رقیب جدی و سرسخت برای سینما شده اند و تا دیر نشده باید عادت سینما رفتن و فیلم خوب دیدن در مردم زنده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.