دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۶

بهمنی: سینما دچار ولنگاری شده و وظیفه دولتمردان سیزدهم است که به سینما خوی انقلابی گری بدهند/ آقای وزیر؛ مدیران انقلابی انتخاب کنید!

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: سینما دچار ولنگاری شده و وظیفه دولتمردان سیزدهم این است که با بارگزاری اندیشه های رهبری در فیلم ها به سینما خوی انقلابی گری بدهند و این کار زمانی به سرانجام می رسد که آقای وزیر مدیرانی متعهد، ولایتمدار و انقلابی را برای معاونت های زیرمجموعه وزارت ارشاد انتخاب کنند و در پی حضور افرادی نباشند که تنها ظاهر و ویترین خوبی دارند.

کارگردان فیلم های سینمایی «گلوگاه شیطان» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه بسیار حائز اهمیت است اینکه رزومه کاری افراد در حوزه سینما نباید ویترینی باشد و ما هرگز نباید دنبال اسم و ظاهر افراد باشیم چرا که آنچه ما را به شدت دچار آسیب کرده همین توجه به ظاهرسازی ها و ظاهرگرایی ها طی سال های اخیر بوده؛ پس در وهله اول امیدواریم آقای وزیر از افرادی که همیشه در همه دولت ها در اینجا و آنجا مدیر بوده اند و جشنواره برگزار کرده اند و... دعوت به کار نکنند.

وی ادامه داد: این قبیل افراد نباید به عنوان مسئول قرار بگیرند؛ ما در سینمای کشور نیاز به مدیرانی داریم که مانند خود آیت الله رئیسی فردی ولایتمدار و انقلابی باشند و تنها هدف شان ترویج اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در سینما باشد.

این سینماگر تصریح کرد: من امیدوارم آقای وزیر مدیری را برای سازمان سینمایی برگزیند که در وهله اول حتی در همان روز اول کاری اش از تمامی سینماگران انقلابی و متعهد و ولایتمدار دعوت کند تا طرح و برنامه های شان را برای توسعه و رشد سینمای انقلاب ارائه دهند. من خودم به عنوان یک سینماگر کوچک انقلابی کلی راهکار دارم و این روزها منتظرم ببینیم آیا ما را صدا می زنند یا طبق سنت های غلط گذشته سراغ آدم هایی می روند که شکل ویترینی دارند و همیشه در همه جا دیده می شوند؟

بهمنی خاطرنشان کرد: ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند اصلاح زیرساخت های سینمای کشور هستیم و همانطور که موکداً اشاره کردم این اتفاق حاصل نمی شود مگر آنکه مدیران انقلابی به کار گرفته شوند به همین جهت می خواهم خطاب به مسئول ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عرض کنم، آقای وزیر؛ مدیران انقلابی انتخاب کنید!

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «گام های شیدایی» متذکر شد: ما باید در حوزه فیلمنامه و آموزش و... افراد جوان انقلابی را به کار بگیریم. ما باید هرچه سریع تر سینمای ایران اسلامی را که طی ۸ سال اخیر به شدت مورد تاخت و تاز قرار گرفته بازسازی کرده و اندیشه های انقلابی را روانه سینما کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که حضرت آقا فرمودند باید به نیروهای جوان و انقلابی اعتماد کرد. در این سال ها سینما و شبکه نمایش خانگی ویران شد و ما باید این ویرانه را مجدداً احیا و آباد کنیم. بی تردید فرمایشات حضرت آقا شاه کلید و راه نجات همه ما است و ما باید به اندیشه و تفکرات انقلابی برگردیم.

این فیلمساز تأکید کرد: سازمان سینمایی باید دست در دست نهادهای انقلابی بگذارد و از آن ها دعوت به کار کند. سینما در کشور ما تنها باید شاهد تولید آثاری در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فتنه و... باشد. ما باید به فرهنگ مقاومت اسلامی در سینما توجه ویژه داشته باشیم و اجازه ندهیم افسار سینما مجدداً رها شود.

بهمنی در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: فرمایشات اخیر حضرت آقا بارها توسط ایشان تکرار شده بود. ایشان از اواخر دهه ۶۰ مرتب در بحث فرهنگ به خصوص سینما فرمایشاتی می کردند و به ما گوشزد می کردند که مراقب جنگ نرم دشمن باشید. اما متأسفانه توجه به مقوله مهم فرهنگ و هنر از جمله مطالباتی است که سال ها در تمامی دولت ها روی زمین مانده و هرچه ایشان فرمودند درست صورت نگرفته است.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم آیت الله رئیسی و دولتمردان شان دغدغه های مهم رهبری را عملیاتی کنند. درست است که خوشبختانه وزیر متعهدی برای تصدی وزارت ارشاد انتخاب شدند اما دلشوره ما به اتمام نرسیده چرا که انتخاب عوامل اصلی در سازمان سینمایی و نهادهای تصمیم گیرنده و بخش های مختلف زیرمجموعه سازمان سینمایی و کسانی که طراحی کلی سیاست ها را بر عهده دارند جزو نکات کلیدی و اساسی است و اگر تمام آن ها از چهره های انقلابی انتخاب نشوند بار دیگر شاهد نفوذ فرهنگی دشمن خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.