سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۷

علی اکبری: یک رئیس سازمان سینمایی دغدغه مند، متعهد و ولایی و انقلابی می تواند سینما را از بحران کنونی نجات دهد/ سیاست گذاری ها باید بر مبنای آرمان های انقلاب تدوین شود

محسن علی اکبری

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر هر چند وقت یک بار مباحث مهمی را در قالب های گوناگون مطرح می کردند؛ تهاجم فرهنگی، نفوذ فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ولنگاری فرهنگی و... از جمله مواردی بوده که ایشان در سخنرانی های متعددشان به آن اشاره کرده اند اما متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن پیام های شان در بدنه مسئولان وجود نداشت.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «استرداد» و «کتاب قانون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دکتر اسماعیلی از جمله چهره های جوان و فرهیخته انقلابی هستند که توجه بسیار ویژه ای بر دغدغه های فرهنگی حضرت آقا داشته و دارند از این رو حضور ایشان در رأس وزارت ارشاد می تواند موجبات بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را فراهم آورد. بنده مطلع هستم ایشان فردی بسیار دغدغه مند هستند و با شناختی که از حوزه فرهنگ و هنر و کمبودها و نقصان های آن دارند می توانند با کمک هنرمندان و پیشکسوتان رشته های مختلف فرهنگی و هنری بر مشکلات فائق آمده و فرهنگ انقلابی را در کشور جاری و ساری سازند.

علی اکبری در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بنده به عنوان کسی که ۴۲ است کار فرهنگی می کنم اولین پیشنهادم انتخاب افراد درست و دغدغه مند انقلابی برای شوراهای مختلف است اظهار داشت: در وهله اول انتخاب یک رئیس سازمان سینمایی دغدغه مند، متعهد و ولایی و انقلابی می تواند سینما را از این بحران کنونی نجات دهد. در گام بعدی انتخاب مدیران شایسته برای نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی و شوراهای مختلف مهم است که باید از جمله افرادی باشند که همواره دغدغه انقلاب را داشته و دارند.

این سینماگر تأکید کرد: ما باید در سینما فیلم هایی را تولید کنیم که همگی آن ها مردم و جامعه را به سمت فرهنگ انقلاب اسلامی سوق دهند. درست است که باید در هر ژانری فیلم داشته باشیم اما باید میزان و معیار دقیقی برای آن در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در سینمای بدنه تنها سالی ۲-۳ فیلم کفایت می کند در حالی که متأسفانه طی سال های اخیر اگر تولید سینما را سالی ۱۰۰ فیلم در نظر بگیریم نزدیک به ۷۰ فیلم متعلق به سینمای بدنه بوده اند که کاری بسیار غلط است.

وی تأکید کرد: در شوراها هرگز نباید به این نوع آثار مجوز بدهند و برای این اتفاق نیاز است که هرچه سریع تر دفترچه سیاست گذاری سازمان سینمایی باید بر مبنای آرمان های انقلاب تدوین شود؛ در این دفترچه باید مشخص شود سالانه مثلاً ۵ فیلم بدنه، ۵ فیلم دینی ۱۰ فیلم کودک، ۱۰ فیلم اجتماعی، ۲۰ فیلم دفاع مقدسی و... باید تولید شود. ما به این سیاست گذاری دقیق نیاز داریم و امیدوارم هرچه سریع تر برای روشن شدن تکلیف سینما که به حال خود رها شده این سیاست گذاری ها مشخص شود.

علی اکبری در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه مشکل حوزه فرهنگ و هنر تنها به سینما مربوط نمی شود و متأسفانه اوضاع سایر بخش ها نامناسب است اظهار داشت: از تئاتر گرفته تا موسیقی و کتاب و مطبوعات و... همه بخش های زیرمجموعه حوزه فرهنگ هستند. حوزه فرهنگ حوزه ای بسیار وسیع است و قطعاً مقام معظم رهبری در تمامی این حوزه ها دغدغه دارند از این رو نه تنها در سینما که در سایر حوزه ها باید تیمی به کار گرفته شوند که هدف شان تثبیت مبانی فکری رهبری و اجرایی کردن آن باشد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: امیدواریم دکتر اسماعیلی بهترین مدیران دلسوز نظام را انتخاب کنند تا ان شاالله اوضاع فرهنگ و هنر کشور نجات پیدا کند و ما بتوانیم موجبات خشنودی رهبری را فراهم آوریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.