یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور/۵

سیدزاده: وزیر ارشاد با انتخاب مدیران متعهد، ولایتمدار، انقلابی و ارزشی عیار انقلابی بودنش را مشخص می کند/ عرصه فرهنگ طی ۸ سال اخیر زخم های عمیق فراوانی برداشته است

سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: آنچه در بحران کنونی حوزه فرهنگ و هنر بسیار حائز اهمیت است انتخاب مدیرانی انقلابی، متعهد و ولایتمدار در تمامی بخش ها و ارکان فرهنگی و هنری کشور است؛ وزیر ارشاد با انتخاب مدیران متعهد، ولایتمدار، انقلابی و ارزشی عیار انقلابی بودنش را مشخص می کند و ما امیدواریم که افرادی که به عنوان مدیران فرهنگی و هنری معرفی می شوند تماماً چهره های انقلابی باشند چرا که ما بچه های انقلاب تنها پشت انقلابی ها هستیم و از کسانی که درکی از انقلاب نداشته باشند حمایت نخواهیم کرد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما بچه های انقلاب آماده ایم تا برای ارزش های انقلاب جان مان را بدهیم! من امیدوارم کسی که می خواهد سکان دار حوزه فرهنگی کشور باشد هم این آمادگی را داشته باشد. شخص وزیر ارشاد باید بداند ما بچه های انقلاب تنها دنباله روی مقام معظم رهبری هستیم و عرصه فرهنگ را فتح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شخص وزیر ارشاد و مدیرانی که به زودی ایشان معرفی می کنند باید بدانند اگر خوب عمل کنند ما بچه های انقلاب پشتیبان شان هستیم و شبانه روزمان را می گذاریم تا کارهای آن ها به نتیجه برسد. ما فرزندان انقلاب و امام (ره) و رهبری هستیم و تنها به عملکرد افراد نگاه می کنیم. من امیدوارم وزیر ارشاد بدانند که در چه پست کلیدی و مهم و حساسی مشغول به خدمت هستند؛ ایشان نباید فکر کند به همین سادگی با گذاشتن مدیران متوسط می تواند مسیر را طی کند چرا که قطعاً نوع انتخاب ایشان قضاوت می شود.

سیدزاده در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: حضرت آقا در بیانات امروزشان خیلی به موضوع فرهنگ تأکید کردند و متذکر شدند باید این عرصه جدی گرفته شود. از این رو من فکر می کنم دولت باید همین حالا تکلیف خود را با فرهنگ روشن کند. حضرت آقا پیش از این فرموده بودند «فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم» پس امیدوارم مسئولان درک کافی از اهمیت حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند.

این سینماگر یادآور شد: عرصه فرهنگ طی ۸ سال اخیر زخم های عمیق فراوانی برداشته است؛ ما در این ۸ سال با مدیرانی روبرو بودیم که اصلاً فرهنگ و هنر مسأله شان نبود. اما خوشبختانه آن ها به مثابه بلایی بودند که آمدند و رفتند و از این به بعد ما باید به فکر بهبودی و شفا باشیم. ما اگر بخواهیم شفا باشد قاعدتاً باید مدیرانی را در این عرصه انتخاب کنیم که همه دغدغه شان، جان شان، مال شان، هستی شان اعتلای فرهنگ باشد که اگر غیر از این باشد اتفاقی نخواهد افتاد.

وی متذکر شد: بنده شخصاً از وزیر ارشاد انتظار دارم لباس فرهنگ به تن کنند و بی گدار به آب نزنند. ایشان حتی نباید یک اشتباه بکند. وضعیت ایشان به مثابه کسی است که باید معبر در میدان مین باز کند و اولین اشتباهش می تواند آخرین اشتباهش باشد. وزیر ارشاد باید فرهنگ شناس باشد و بفهمد کجا پا گذاشته؛ یارانی که ایشان انتخاب می کند باید یارانی باشند که این عرصه را با تمام وجود درنوردیده باشند و آمادگی داشته باشند تا با گام های آهنین به آن پا بگذارند.

سیدزاده ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزارت های اقتصاد و امور خارجه واجب تر است. ما اگر فرهنگ درست نداشته باشیم همه چیزمان آسیب می بیند. وزیر فرهنگ باید ۲۴ ساعته تلاش کند. مدیرانی که انتخاب می کند باید کسانی باشند که برای انقلاب و ارزش ها دل بسوزانند. من امیدوارم وزیر برای انتخاب مدیرانش عجول نباشد و با درایت و شعور عمل کند.

وی با بیان اینکه مدیرانی باید برای نهادهای زیرمجموعه وزارت ارشاد انتخاب شوند که وامدار هیچ جریان و فرد و گرایشی نباشند اظهار داشت: ما در وزارت ارشاد و تمامی نهادها و معاونت های تابعه اش مدیرانی را می خواهیم که هدف شان صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا همانطور که حضرت امام (ره) مدنظرشان بود باشند؛ ما مدیرانی را می خواهیم که دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و منویات ایشان را محقق و اجرایی کنند.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود:دغدغه مدیران و معاونان وزارت ارشاد به هیچ وجه نباید ظاهرسازی و شوآف باشد. باید به ذات موضوع فرهنگ و هنر اندیشه کنند. آن ها باید نیازهای اجتماعی و انقلاب اسلامی را پاسخگو باشند. نه اینکه فقط وقت شان را تلف کنند و برخی هنرمندان را که دل در گرو فرهنگ غرب دارند بخواهند راضی نگه دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.