شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۶

حسن زاده: مدیران فرهنگی باید توجه به تولید آثار دینی و مذهبی را در اولویت اصلی کارهای شان قرار دهند/ پتانسیل بالای ماه های محرم و صفر می تواند دستمایه تولید صدها فیلم و سریال شود

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده

سینماپرس: حسن حسن زاده کارشناس علوم قرآنی همزمان با ماه محرم در خصوص لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون گفت: مدیران فرهنگی باید توجه به تولید آثار دینی و مذهبی را در اولویت اصلی کارهای شان قرار دهند چرا که سینما، تلویزیون، فضای مجازی و امثالهم همگی ابزارهای بسیار مهمی هستند که امروزه آحاد افراد جامعه از آن ها استفاده می کنند و ما باید تمام تلاش مان را به کار بگیریم تا این ابزارها تنها برای انتقال معارف اسلامی مورد استفاده قرار بگیرند و همه بتوانیم از مواهب آن بهره مند شویم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ظرفیتی که در ماه های محرم و صفر داریم بسیار بالا است و پتانسیل بالای ماه های محرم و صفر می تواند دستمایه تولید صدها فیلم و سریال شود.

حسن زاده متذکر شد: برای انتقال معارف دینی و قرآنی و سنت و سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) باید از این فرصت بسیار خوب با شیوه هایی که امروز رایج است استفاده کنیم. همانطور که خدای متعال معارفی را که می خواست به بشر ارائه دهد در قالب آیه های قرآن با فصاحت و شیوایی بسیاری عنوان کرده که با کلام معمولی تفاوت داشته و در واقع روشی هنرمندانه است ما نیز باید در قالب آثار هنری معارف اسلامی را به مردم ارائه کنیم.

این کارشناس دینی با بیان اینکه خوشبختانه همچنان خطابه و منبر و سخنرانی موثر و مورد توجه مردم است اظهار داشت: اما با این همه قطعاً انتقال غیر مستقیم مفاهیم دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون تأثیرات بیشتری روی مردم خواهد داشت از این رو استدعای ما از هنرمندان و به ویژه سیاست گذاران و مدیران سینما و تلویزیون این است که به سوی ترویج معارف دینی بیایند.

وی یادآور شد: ما نباید این نکته را فراموش کنیم که مقوله سینما از همان بدو انقلاب همواره مورد توجه بزرگان از جمله حضرت امام خمینی (ره) بوده و ایشان ضمن تأکیدشان بر اینکه ما هرگز با سینما مخالف نیستیم از چند فیلم سینمایی از جمله «گاو» تعریف و تمجیدهای بسیار کرده اند؛ از این رو مقوله سینما برای جامعه امروز بسیار حیاتی و مهم است و این هنر باید در اختیار ترویج دین قرار داده شود.

حسن زاده ادامه داد: درست است که ما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی چند فیلم معدود در این خصوص داشتیم اما قطع به یقین این تعداد کافی نیست و سینما در جمهوری اسلامی ایران باید تنها در این مسیر قرار بگیرد.

وی در خصوص آثار تلویزیونی نیز خاطرنشان کرد: سریال های امام علی (ع) و یوسف پیامبر (ع) و مختارنامه مخاطبان بسیاری را پای رسانه ملی کشاند و همه این اتفاقات نشان از آن دارد که مردم شیفته و تشنه دیدن چنین آثاری هستند از این رو ما باید از این میل و اشتیاق مردم استفاده کرده و تمام تلاش مان را معطوف به تولید چنین آثاری نماییم.

حسن زاده در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم سینماگران ما تمام انرژی و توان خود را صرف آن کنند که آمیزه ای جذاب از هنر و معارف اسلامی خلق نمایند تا ان شاالله اجر اخروی نصیب شان گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.