یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون/۱

بهتاش: سینما، تلویزیون، فضای مجازی و تمامی وسایل مدرنی که امروزه در سطح جامعه استفاده می شود در اختیار ترویج دین و سیره اهل بیت (ع) باشد

یدالله بهتاش

سینماپرس: حاج یدالله بهتاش کارشناس علوم قرآنی و یکی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) همزمان با ماه محرم در خصوص لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون گفت: سینما، تلویزیون، فضای مجازی و تمامی وسایل مدرنی که امروزه در سطح جامعه استفاده می شود تنها باید در اختیار ترویج دین و سیره اهل بیت (ع) باشد و ما باید از هر روشی برای تبلیغ دین استفاده نموده تا اسلام ناب محمدی (ص) و شیعه را به تمامی دنیا معرفی کنیم.

این کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که دشمنان مدت های طولانی است که از تمامی ابزارها و امکانات مدرن برای ترویج تفکرات انحرافی و پلید و شوم خود استفاده می کنند ما نیز باید آستین همت را بالا زده و از تمامی این وسایل و ابزارها در راستای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده نماییم.

وی ادامه داد: بی تردید هر اثر تصویری و هنری تأثیرگذاری بسیار بالایی روی یکایک افراد جامعه و به ویژه نسل جوان دارد و ما باید با اهتمام و دغدغه مندی جدی تلاش کنیم تا آثار ارزشمندی در خصوص مناسک، آیین ها و وقایع دینی تولید شوند.

بهتاش با انتقاد از کم کاری شدید در حوزه تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون اظهار داشت: باعث تأسف است که تاکنون آنچنان که شایسته است کاری در این حوزه صورت نگرفته و دست سینما و تلویزیون همواره در این خصوص خالی بوده است.

وی تأکید کرد: بی شک باید یکایک افراد متعهد، متدین، ولایتمدار و مذهبی وارد میدان عمل شوند و اجازه ندهند ما در سینما، تلویزیون و فضای مجازی بیش از این شاهد ولنگاری های گسترده باشیم. آن ها باید دست در دست یکدیگر داده و با ایمان و اراده قلبی دست به تولیدات فاخر و ارزشمندی بزنند و آن ها را به کرات در سینما و تلویزیون به نمایش بگذارند تا عموم افراد جامعه با بهره گیری از مقوله هنر بتوانند با سیره اهل بیت (ع) آشنا شوند.

بهتاش در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: بزرگداشت حماسه عاشورا و فاجعه کربلا همواره مورد تأکید امامان معصوم (ع) و علما و مراجع جهان اسلام بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است و ما باید تعالیم و شعائر حسینی را در عاشورا و محرم حفظ کنیم و آن را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ - ۱۱:۵۱
    0 0
    بودجه اش هم باشما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.