سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۶

منتظری: هیچ عقل سلیمی، هنری که جامعه را به سمت ابتذال و دوری از ارزش ها هدایت کند نمی پذیرد/ باید در پی نظارت جامع و فراگیر در حوزه شبکه نمایش خانگی باشیم

غلامرضا منتظری

سینماپرس: غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ عقل سلیمی هنری که جامعه را به سمت ابتذال و دوری از ارزش ها هدایت کند نمی پذیرد؛ فرقی نمی کند که ما از چه هنری سخن می گوییم، می خواهد سینما باشد، تئاتر یا موسیقی و... نکته اینجا است که هر اثر فرهنگی باید یک گام اساسی برای تحول و رشد و بالندگی جامعه بردارد، در واقع فرهنگ و هنر باید نردبانی برای صعود باشد نه وسیله ای برای سقوط!

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک در هر حوزه و زمینه ای پیشگیری بهتر از درمان است و از این رو باید در پی نظارت جامع و فراگیر در حوزه شبکه نمایش خانگی باشیم تا تولیدات این حوزه بیش از این به جامعه آسیب وارد نکند.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هیچ گاه در این زمینه بی تفاوت نبوده و به همین علت چندی قبل ما با حضور برخی از اعضای خانه سینما و سازمان سینمایی نشستی را برگزار کردیم و در آن نشست مباحث و دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر را شنیدیم.

منتظری خاطرنشان کرد: آنچه از این نشست حاصل شد این بود که ما با یک سرگردانی در حوزه مدیریت شبکه نمایش خانگی روبرو هستیم به نحوی که وزارت ارشاد مجوز این تولیدات را صادر می کند و تأیید نهایی آن ها با سازمان صدا و سیما است و قطعاً تا این معضل برطرف نشود هیچ چیز درست نخواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است اینکه چه مسئولیت این حوزه بر عهده وزارت ارشاد باشد چه سازمان صدا و سیما باید نظارتی جدی بر تولیدات وجود داشته باشد تا بیش از این شاهد تکرار این قبیل مسائل و معضلات نباشیم.

منتظری متذکر شد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ان شاالله بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پس از معرفی وزیر ارشاد دومین نشست خود را برای ساماندهی حوزه شبکه نمایش خانگی برگزار خواهد کرد چرا که ما معتقدیم ساماندهی این حوزه امری بسیار ضروری برای حفظ ارزش ها و مسائل اخلاقی جامعه است و نباید با سهل انگاری از کنار این مسائل عبور کرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی تردید در حوزه فرهنگ و هنر نتایج به تدریج حاصل می شوند و ما امیدواریم با تلاش ما و دغدغه مندی مدیران فرهنگی هرچه سریع تر شاهد حصول نتایج عالی در این زمینه باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.