چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۷

مهام: همیشه از خودم سوأل می کنم آدم های ثروتمند با زندگی های فوق لاکچری که در آثار نمایش خانگی می بینیم متعلق به کدام کشور هستند!؟ /امیدوارم در دولت آینده نظارت جدی تری بر محصولات VOD وجود داشته باشد

مهران مهام

سینماپرس: مهران مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: بنده همیشه از خودم سوأل می کنم آدم های ثروتمند با زندگی های فوق لاکچری و پوشش های عجیبی که در آثار نمایش خانگی می بینیم متعلق به کدام کشور هستند!؟ آیا این زندگی های لاکچری برای ایران با این وضعیت وخیم اقتصادی است؟ جایگاه بدنه و کف جامعه در این آثار کجاست؟ چرا هیچ نشانی از فرهنگ و هویت ملی در این آثار دیده نمی شود؟

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «نرگس» و «خانه به دوش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر آنکه ورود پول های مشکوک و کثیف طی سال های اخیر در حوزه تولیدات شبکه نمایش خانگی بسیار زیاد بود متأسفانه وضعیت محتوای این تولیدات نیز بسیار فاجعه آمیز و دور انتظار بود.

وی ادامه داد: کاش مدیران سازمان سینمایی و وزارت ارشاد آماری ارائه کنند که مخاطبان VOD ها دقیقاً چه کسانی هستند؟ از چه طبقه فرهنگی هستند؟ چه سن و سالی دارند؟ واقعاً برای بنده جای سوأل است که چطور برای چنین تولیداتی بودجه صرف می شود و چطور این تولیدات مجوز می گیرند!؟

مهام سپس با بیان اینکه امیدوارم در دولت آینده نظارت جدی تری بر محصولات VOD وجود داشته باشد تصریح کرد: ما باید مراقب تولیدات فرهنگی مان باشیم تا ضدفرهنگ عمل نکنند!؛ ما نباید فراموش کنیم که برخی از تولیدات این سال های شبکه نمایش خانگی رسماً ضدفرهنگ بوده اند.

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد: آیا مدیران فرهنگی هیچ فکر کرده اند که اگر این محصولات به شهرها و شهرستان های کوچک و به خصوص شهرهایی که نزدیک مرزها هستند و با وضعیت وخیم اقتصادی روزگار می گذرانند برود مردم آنجا و به ویژه نسل جوان در مورد تهران چه فکرهایی می کنند؟ آن ها با دیدن این همه زرق و برق ترغیب می شوند که به تهران کوچ کنند در صورتی که در تهران سرابی بیشتر در انتظارشان نیست!

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» و «دردسرهای عظیم» تأکید کرد: اگر امروزه شاهد کوچ بخش عمده ای از جوانان شهرستانی به تهران هستیم که در این شهر ذوب شده اند و در کوچه و خیابان ها تا کمر در سطل های زباله خم می شوند بلکه روزی به دست بیاورند به دلیل همین ولنگاری در حیطه تولید آثار فرهنگی و هنری است که آسیب های فراوانی به جامعه وارد می کند.

مهام متذکر شد: من دوستان ثروتمند بسیاری دارم که زندگی های لوکس و لاکچری دارند اما در هیچ یک از خانه ها و زندگی های ایشان چنین زرق و برق و لباس هایی ندیده ام که این کاراکترهای عجیب آثار نمایش خانگی هستند!

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم حالا که ساترا ناظر تولیدات نمایش خانگی شده اوضاع کمی بهبود پیدا کند و ما بتوانیم از شر تولیدات چنین محصولات ضد فرهنگی و ضد هنری خلاص شویم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.