دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۱

نشاط: هیچ نشانی از فرهنگ ایرانی-اسلامی در تولیدات شبکه نمایش خانگی به چشم نمی خورد/ مسأله توقیف شدن برخی آثار شبکه نمایش خانگی حربه تبلیغاتی دروغین است!

محمد نشاط  تهیه کننده در نشست فیلم بی خداحافظ در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: محمد نشاط تهیه کننده سینما در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: اغلب آثار شبکه نمایش خانگی هیچ قرابتی با فرهنگ و هویت ملی ما ندارند و هیچ نظارت درستی بر تولیدات این حوزه نیست؛ در اغلب تولیدات این حوزه شاهد ترویج زندگی های لاکچری و اشرافی هستیم که هیچ سنخیتی با زندگی بیش از ۹۵ درصد ملت شریف ایران ندارد و من نمی دانم با کدامین عقلانیت و تدبیر اجازه تولید و عرضه این آثار داده می شود!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «این سیب هم برای تو» و «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: انتقاد اصلی من از رسانه هایی است که در خصوص فاجعه آفرینی های شبکه نمایش خانگی در سکوت مطلق فرو رفته و کمترین انتقاد و اعتراضی نسبت به فجایعی که در این حوزه روی می دهد ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه رسانه ها رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند؛ این رسانه ها هستند که باید در خصوص بحران به وجود آمده در عرصه تولیدات شبکه نمایش خانگی سکوت نکنند و دست به افشاگری بزنند.

نشاط سپس با بیان اینکه متأسفانه هیچ نشانی از فرهنگ ایرانی-اسلامی در تولیدات شبکه نمایش خانگی به چشم نمی خورد متذکر شد: برخلاف آنچه سازندگان آثار شبکه نمایش خانگی می خواهند به جامعه القا نمایند که آن تصویری که ما به شما نشان می دهیم زندگی امروز مردم ایران است، مردم هیچ آشنایی با چنین زندگی هایی ندارند و هرگز چنین زندگی هایی را ندیده اند و با این نوع زندگی ها به شدت احساس بیگانگی می کنند.

این سینماگر تصریح کرد: همین چند وقت قبل بنده شاهد بودم در یکی از این آثار با وقاحت دخترک نوجوانی را نشان می داد که دوست پسر دارد و دوست پسر خود را جلوی چشمان پدر و مادر به خانه می آورد! این کارها بی شرمانه و قبیحانه است!

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه شبکه نمایش خانگی باید از انحصار چند نفر خاص خارج شود متذکر شد: امروزه شبکه نمایش خانگی کاملاً انحصاری و دست عده ای خاص است و تا زمانی که انحصار شبکه نمایش خانگی شکسته نشود ما همچنان شاهد چنین فجایعی خواهیم بود.

نشاط خاطرنشان کرد: متأسفانه درست همانند آنچه در تلویزیون رخ می دهد و برخی تهیه کنندگان و سازندگان انحصاری رسانه ملی می دانند که هر چیزی بسازند ولو با بیشترین ضعف ها روی آنتن می رود، در شبکه نمایش خانگی هم وضعیت این گونه است. بنده معتقدم برای اصلاح این اتفاق نیازمند آن هستیم که تلویزیون سطح تولیدات خود را بالا ببرد و میان رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی رقابت ایجاد شود.

وی در پایان این گفتگو مسأله توقیف شدن برخی آثار شبکه نمایش خانگی را حربه تبلیغاتی دانست و در این باره گفت: برخی افراد برای سوء استفاده از مردم و جذب آن ها برای دیدن آثارشان این حربه های کهنه و دروغین را به کار می گیرند در صورتی که توقیف این آثار اصلاً صحت نداشته و ندارد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.