چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی/۸

آب پرور: فرهنگ جاری در تولیدات رسانه ملی با فرهنگ رایج در کف جامعه تفاوت های فاحشی دارد/ توجه رسانه ملی به جلب نظر و توجه مردم نیست!

مسعود آب پرور

سینماپرس: مسعود آب پرور کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی گفت: فرهنگ جاری در تولیدات رسانه ملی با فرهنگ رایج در کف جامعه تفاوت های فاحشی دارد؛ ادعای مدیران تلویزیون در خصوص توجه به خواسته ها و نیازهای مردم در نتیجه تصمیم گیری شان دیده نمی شود و خروجی تولیدات تلویزیون باعث دورتر شدن مردم از رسانه ملی شده است.

کارگردان سریال های تلویزیونی «هوش سیاه» و «عملیات ۱۲۵» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این سال ها رسانه ملی فرهنگ خاص خودش ایجاد کرده که رفته رفته و با پیشرفت زمان با فرهنگ جاری در کف خیابان و کف جامعه تفاوت پیدا کرده لذا این اتفاق سبب فاصله بین مردم و رسانه ملی شده است.

وی ادامه داد: مردم مدت ها است خودشان را در قاب تلویزیون نمی بینند؛ سبک زندگی جاری در جامعه با فیلم ها و سریال ها و برنامه های تلویزیون فاصله گرفته و به محض اینکه مدیران و تصمیم گیران رسانه تصمیم بگیرند رویکردشان جلب رضایت مردم باشد این فاصله برطرف می شود.

آب پرور سپس با تأکید بر اینکه توجه رسانه ملی به جلب نظر و توجه مردم نیست اظهار داشت: برنامه های رسانه ملی با مردم فاصله و زاویه زیادی دارند؛ مدیران صدا و سیما و تمامی سیاست گذاران و تصمیم گیران باید تدبیری جدی در خصوص دورتر شدن مردم از رسانه ملی داشته باشند و با تغییر سیاست ها کاری کنند که مردم به جای گرایش به فضای مجازی، پلتفرم ها و ماهواره ها دوباره تصویر خودشان را در رسانه ملی ببینند و به سمت تماشای برنامه های تلویزیون گرایش پیدا کنند.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو افزود: مسأله برنامه سازی سالم در رسانه ملی بسیار مهم است اما این سالم سازی به معنای اعمال سلیقه سیاست گذاران و مدیران و از سوی دیگر تنگ تر شدن حلقه های نظارتی نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.