دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی/۷

مهام: امروزه فضای مجازی و پلتفرم ها رقیب سرسخت رسانه ملی شده اند/ سرگرم سازی مردم باید همراه با آگاهی بخشی به جامعه باشد

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص چگونگی برنامه سازی سالم در رسانه ملی گفت: امروزه فضای مجازی و پلتفرم ها رقیب سرسخت رسانه ملی شده اند و از این رو نیاز است رسانه ملی با رصد دقیق نیازهای جامعه دست به تولید آثاری بزند که بتواند ضمن مخاطبان به سمت خود اخلاق مداری و ارزش های ناب ایرانی-اسلامی را در جامعه ترویج کند.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا چند سال پیش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان نیز یکی از رقبای اصلی رسانه ملی بودند اما خوشبختانه مردم از آن ها رو گردان شده اند چرا که اغلب برنامه های شان پوچ، تکراری و بی محتوا است.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم در رسانه ملی برنامه هایی تولید کنیم که مخاطب به ویژه نسل جوان تر را با خود همراه کند؛ سازمان صدا و سیما چه از نظر محتوایی و چه از نظر ساختاری باید به این نکته توجه داشته باشد که حتی اگر برنامه هایی را برای سرگرم سازی مردم تولید می کند این برنامه ها باید همراه با نکاتی باشند که به جامعه آگاهی برسانند.

مهام سپس با تأکید بر اینکه دولت باید بودجه سازمان صدا و سیما را برای تولیدات آثار فاخر و ارزشمند افزایش دهد خاطرنشان کرد: اگر ما خواهان تولید برنامه های ارزشمند در رسانه ملی هستیم باید بودجه مناسبی به آن اختصاص بدهیم. تولید برنامه ها و سریال های خوب مانند پروژه عظیم «سلمان فارسی» و یا «حضرت موسی (ع)» زمان بر و هزینه بر است و سازمان باید بودجه کافی در اختیار داشته باشد که چنین آثار ارزشمند و ماندگاری را تولید کند.

این تهیه کننده متذکر شد: همچنین ما نیاز به تشکیل اتاق فکرها و کارگروه هایی در رسانه ملی داریم که بتوانند تدبیری اندیشه کنند که تلویزیون در این وضعیت که بسیار پر رقیب است چه کاری باید انجام دهد؟

وی در پایان این گفتگو افزود: البته خوشبختانه ما شاهد تلاش های خوبی هم در رسانه ملی بوده ایم چرا که توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و ترویج سبک زندگی سالم یکی از رسالت های بزرگ و اساسی سازمان صدا و سیما است که امیدوارم این مهم بتواند بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.